Україна відновила поромне сполучення з Грузією: як воно працюватиме

Україна відновила поромне сполучення з Грузією: як воно працюватиме. Фото: «Інтерфакс-Україна»

Україна виконала перші два з початку повномасштабної війни рейси з порту «Чорноморськ» до грузинського порту «Батумі». Українська судноплавна компанія «Укрферрі» планувала відновити поромне сполучення з Грузією з 9 липня 2024 року, проте це сталося тільки у березні 2025-го.

Про це пише «Інтерфакс-Україна» з посиланням на слова директора з комерційної роботи та логістики АТ «Укрзалізниця» Тимофія Мураховського.

Як працюватиме поромне сполучення «Україна-Грузія» з березня 2025

Україна виконала два перші від лютого 2022-го рейси з порту «Чорноморськ» до порту «Батумі» у Грузії – 18 і 26 березня 2025 року. У цьому проєкті беруть участь судноплавна компанія «Укрферрі» (Одеса) і дочірня компанії АТ «Укрзалізниця» UZ Cargo Poland (Варшава), повідомив Мураховський.

За його словами, перші рейси у березні виконували у режимі інформаційної тиші.

«Укрферрі» анонсувала відновлення поромного сполучення «Чорноморськ – Батумі» з 9 липня 2024 року після перерви через початок повномасштабної війни, проте тоді цього так і не сталося.

За даними «Інтерфаксу», частину вантажів, які рухаються коридором ТМТМ, що з'єднує Китай з Європою, планують спрямувати через Україну. Зокрема, для цього можуть зареєструвати в Казахстані компанію UZ Cargo East. Для цього також можуть задіяти пороми «Герої Плевни» і «Герої Шипки», які УЗ планувала передати Фонду держмайна України як непрофільні активи.

У лютому Мураховський анонсував, що Україна обговорюватиме її участь у ТМТМ під час візиту керівництва УЗ в Баку на початку березня. Планується, що пороми «Герої Плевни» і «Герої Шипки» перевозитимуть контейнерні потяги з каспійських портів до Баку, потім – з грузинського порту Поті до Одеси, звідки вантажі вирушатимуть до Європи.

Нагадаємо, наприкінці березня «Укрзалізниця» повідомила, що отримає додаткові €50 млн на модернізацію від Європейського інвестиційного банку (ЄІБ), зокрема для покращення ключових залізничних пунктів пропуску на кордоні з Польщею, Словаччиною, Угорщиною та Румунією.

Читати на The Page