Уряд планує розпочати реконструкцію 7, 8 і 9 причалів порту Чорноморськ до 2025 року. Також готується передача 1-6 причалів у концесію.
Про це заявив начальник Адміністрації морського порту Чорноморськ Руслан Сахаутдінов у ході конференції Grain Ukraine 2024.
«Це велика територія. Наразі вже розроблено ТЕО і проходить процедура його схвалення. На нашу думку, це дуже гарна можливість дати новий подих для цієї території. Це будуть зовсім інші можливості, технічні і технологічні», — сказав Сахаутдінов.
Також для вантажівок вже у червні розпочнеться розширення кількості смуг навколо порту.
Що відомо про стан морських портів України на травень 2024 року
Нагадаємо, що Україна експортувала з портів «Південний», «Одеса» та «Чорноморськ» 25 млн тонн продукції українських аграріїв після виходу росії з Чорноморської зернової ініціативи влітку 2023 року. Експорт з цих портів досягнув довоєнного рівня.
За 2023 рік порти України перевантажили 62 млн т вантажів. За номенклатурою лідерами стали наливні з показником 6,3 млн т, а також зернові з результатом у 45,5 млн т.
Наразі все більше компаній починають вкладатися у чорноморські порти та інфраструктуру навколо них. Зокрема «Кернел» власником якої є український бізнесмен Андрій Веревський, придбала Іллічівський олійножировий комбінат, Вартість майна склала 696,7 млн грн.
Також компанія розширяє власний чорноморський флот. У квітні 2024 року Kernel придбав Rotterdam Pearl V, розширивши його до трьох суден.
Що відомо про стан Дунайських портів України на травень 2024 р
У Дунайських портах перевантажили 32 млн т, і це перевищує рекордний показник 2022 року. Однак він поступово відходить на другий план. За словами заступника генерального директора державного Українського Дунайського пароплавства Владислава Бєлаха, потік вантажів через Дунай поступово зменшується. У першому кварталі 2024 року порти Дунаю обробили понад 5,6 млн тонн вантажів, зокрема 4 млн тонн на експорт.
Також Українське Дунайське пароплавство не збирається збільшувати флот.
«Ми не плануємо збільшувати кількість барж. На сьогодні їх більш ніж достатньо. В принципі, наша проїзна здатність становить понад 2 млн т на рік, що є достатньою, виходячи із сьогоднішньої кон'юнктури», — розповів Владислав Бєлах.