Росія ризикує залишитися без кваліфікованих пілотів, Туреччина відмовилася їх навчати – The Insider

Туреччина вирішила більше не навчати пілотів з рф – чим це обернеться для російської авіації. Фото: Pixabay

Турецький навчальний центр Turkish Airlines відмовився навчати російських пілотів на тренажерах імітації польоту. Як пише The Insider, до такого кроку його підштовхнув ризик потрапити під санкції.

В офіційному листі навчального центру Turkish Airlines, який є в розпорядженні видання, зазначається, що в разі продовження навчання пілотів із рф Європейське агентство з безпеки польотів (EASA) може відкликати його сертифікат.

Авіаексперти переконані, що за Turkish Airlines й інші навчальні центри припинять співпрацю з російською стороною.

«Є ймовірність, що навчальний центр Turkish Airlines буде не єдиною організацією, яка відмовила в підготовці пілотам російських авіакомпаній. Зрозуміло, що є навчальні центри авіакомпаній Близького Сходу — ці країни наразі не приєдналися до санкцій, тож у якомусь центрі Emirates наші пілоти зможуть проходити підготовку. Але це далеко й, найімовірніше, дорожче, якщо Emirates не демпінгуватимуть», — розповів опитаний фахівець.

Це, своєю чергою, призведе до того, що безпека польотів на росії різко знизиться, особливо на літаках Boeing B777 або Airbus A350. А без регулярної обов’язкової тренажерної підготовки російські пілоти стануть профнепридатними. На росії є тренажери лише найпопулярніших типів магістральних літаків сімейства Airbus A320 і Boeing B737.

«Наприклад, на далекомагістральний тип, як-от Boeing B777, на рф немає тренажерів. А без навчання навіть за наявності придатних до польотів літаків B777 літати безпечно на них не вийде. Пілоти втратять кваліфікацію й, згідно з авіаційними правилами РФ, не матимуть допуску до польотів на цих машинах. Це стосується й інших видів іноземних літаків, які можуть залишитися без кваліфікованих пілотів», — пояснив експерт.

Контекст. Нагадаємо: на початку серпня Reuters повідомило, що на росії авіакомпанії почали розбирати літаки на запчастини, щоб забезпечити необхідними деталями інші судна.

Після повномасштабного російського вторгнення в Україну ЄС увів санкції, які зачепили й авіаційну галузь країни. Крім розірвання та неможливості укладання договорів лізингу літаків, також було заборонено продавати запчастини російським авіаперевізникам, проводити ремонт і надавати страхові послуги.

Читати на The Page