Фото: teknoblog.ru
Консорціум компаній у складі Shell, оператора газової мережі Gasunie і Groningen Seaports з Нідерландів планує до 2040 року виробляти 800 тис. тонн водневого палива на рік, використовуючи енергію вітру.
План із виробництва водню в Емсхавені (провінція Гронінген), який отримав назву NortH2, передбачає використання до 2030 року від 3 до 4 ГВт потужності вітрової енергії в морі, а до 2040 року довести її до 10 ГВт, повідомляє S&P Global Platts.
«Разом ми запускаємо проєкт, який ставить Нідерланди на передові позиції в області виробництва водню у світі», — зазначив президент-директор Shell Netherlands Мар'ян ван Лун (Marjan van Loon).
Потужності для виробництва водню з відновлюваних джерел енергії методом електролізу спочатку мають бути зосереджені в Емсхавені, а потім переміститися в море. «Для реалізації цього проєкту нам знадобиться кілька нових партнерів», — зауважив ван Лун.
Початок розробки техніко-економічного обґрунтування проєкту очікується вже цього року за підтримки місцевої влади провінції Гронінген. Перші вітряні турбіни, які використовуватимуться для виробництва «зеленого» водню, можуть бути готові до 2027 року.
Пропозиція консорціуму щодо електролізу водню затьмарює всі існуючі проєкти в області виробництва «зеленого» водню в регіоні. Наприклад, та ж Gasunie і хімічна компанія Nouryon планують побудувати електролізер для виробництва «зеленого» водню в Делфзейлі в провінції Гронінген потужністю 20 МВт. На сьогодні це буде найбільший електролізер в Європі.
Тим часом Shell збудує електролізер потужністю 10 МВт на своєму нафтопереробному заводі в Рейнланді (ФРН) — його спорудження має розпочатися цього літа.
Shell також входить до консорціуму Blauwind, який виграв морську концесію Borssele III/IV потужністю 700 МВт у голландських водах. Вітряна електростанція має бути підключена до мережі вже наступного року.
Контекст. Водень (H2) — альтернативне моторне паливо, яке отримують з вуглеводнів, біомаси, сміття. Водень додають до паливних елементів, і автомобіль рухається, використовуючи енергію водню. Останнім часом водень планують добувати чистим способом — шляхом електролізу води. Під час включення постійного струму на електродах починається виділення бульбашок водню і кисню. Отриманий у такий спосіб водень називають ще «зеленим», оскільки під час його виробництва не виділяються парникові гази.
2019 року Стратегічний форум з великих проєктів при Єврокомісії включив виробництво водню до переліку шести стратегічних напрямків, що вимагають пріоритетних політичних рішень та інвестицій. До 2050 року водневі технології можуть задовольнити майже четверту частину всіх паливних потреб ЄС. Вони забезпечать паливом для заправки 42 млн автомобілів, понад 1,5 млн вантажівок і майже 250 тис. автобусів.