В Україні продовжує працювати найбільший російський онлайн-ритейлер Wildberries, незважаючи на те, що минулого тижня президент Володимир Зеленський підписав указ, яким надає чинності рішенню Ради національної безпеки і оборони (РНБО) про введення проти компанії санкцій.
Як пише видання liga.net, на четвертий день після рішення український сайт Wildberries продовжує працювати.
Видання також зазначає, що про причини санкцій у правоохоронних органах точно не повідомляють. За словами міністра культури Олександра Ткаченка, це пов'язано з тим, що компанія продавала російську пропаганду в Україні.
«Ритейл із РФ (Wildberries), який, зокрема, продавав російську пропаганду та форму російських солдат, не працюватиме в Україні».

Олександр Ткаченко
міністр культури та інформаційної політики

Олександр Ткаченко
міністр культури та інформаційної політики
Однак вихід компанії з українського ринку не дуже на нього вплине. «Wildberries — майже непомітний гравець в Україні, він не становить серйозної конкуренції локальним гравцям, а вимкнення маркетплейсу не призведе до перерозподілу часток ринку», — заявив СЕО e-commerce-платформи Hubber Максим Біляк. Водночас генеральний директор «Infoline-аналітики» Михайло Бурмістров відзначав «Коммерсанту», що, якщо компанія припинить працювати в Україні, це не дуже по ній вдарить, оскільки міжнародний бізнес у структурі виручки Wildberries становить менше 5%.
Видання повідомляє, що, незважаючи на настороженість щодо виходу Wildberries на український ринок у вересні 2020-го, серйозної конкуренції локальним гравцям компанія не становила. Це пов'язано з тим, що вона допустила кілька прорахунків у своїй бізнес-стратегії в країні.
Зокрема, найближчий склад Wildberries у Польщі, що ускладнює доставку товарів в Україну, а доставляє їх лише логістичний оператор Meest. Крім цього, товари Wildberries погано представлені в більшості позицій, крім категорії «Одяг та взуття». Важливо також те, що оплата на сайті можлива тільки карткою, а, за словами Біляка, 80–90% українців замовляють товари післяплатою. Не увінчалася успіхом і відвідуваність сайту, яка падає та наразі становить лише 195 тис. людей на місяць (за даними ресурсу SimilarWeb).
Контекст. Wildberries зайшов на український ринок у вересні 2020 року. Але українці сприйняли його відкриття негативно, оскільки на сайті продавалися товари, де зображені президент РФ Володимир Путін та інша символіка, яка заборонена в Україні.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також