Верховна Рада України у першому читанні підтримала законопроєкт щодо удосконалення правового регулювання ціноутворення в оборонних закупівлях під час дії правового режиму воєнного стану. «За» проголосували 317 депутатів.
Про це повідомив нардеп Ярослав Железняк у Telegram.
«Відповідний проєкт закону вирішує проблему між ДАСУ та постачальниками по військовим закупівлям щодо рівня прибутку», – йдеться у повідомленні.
Яка мета законопроєкту №10454
Законопроєкт №10454 має врегулювати конфлікт, що виник між Державною аудиторською службою та підприємствами оборонно-промислового комплексу (ОПК), які, на думку контролюючих органів, мають працювати без прибутку.
Держаудитслужба за результатами перевірки Міністерства оборони виявила серйозні порушення на мільярди гривень. Основною точкою спору є включення прибутку в контрактну ціну для укладення договорів з Міноборони.
Влітку 2023 року уряд ухвалив зміни до постанови №1275, що дозволили включати прибуток в контрактну ціну для підприємств, які співпрацюють з Міноборони.
У вересні 2023 року Верховна Рада ухвалила постанову «Щодо підтримки оборонно-промислового комплексу України в умовах воєнного стану», яка фактично скасувала висновки Держаудитслужби щодо військових закупівель.
Проте питання щодо контрактів, укладених під час дії постанови №335, залишається предметом дискусій.
Держаудитслужба заявила, що не вимагає повернення коштів від оборонних підприємств за виявлені порушення у контрактах з Міноборони. Проте вони вважають, що оптимальним вирішенням конфлікту стало б прийняття відповідного закону Верховною Радою.
Що передбачено в законопроєкті №10454
Законопроєкт доповнює ст. 30 закону «Про оборонні закупівлі» частиною шостою, яка внормовує рівень прибутку при закупівлі товарів, робіт і послуг оборонного призначення під час дії воєнного стану.
Тобто у разі, якщо уряд купує товари, роботи або послуги для оборони або забезпечення безпеки під час воєнного стану, це може бути зроблено без проведення конкурентних торгів.
Водночас рівень прибутку у складі ціни державного контракту з оборонних закупівель не може перевищувати рівня прибутку (граничного рівня прибутку), встановленого Кабінетом Міністрів України.
У випадку, якщо уряд не встановлює максимальний рівень прибутку, ціна визначається в контракті з урахуванням прибутку виробника.