Facebook Pixel

Рюкзак мобілізованого, волонтерський рух та сталева криївка: як бізнес підтримує військових

Як український бізнес підтримує військових ЗСУ. Обкладинка Олександра Шатова

Як український бізнес підтримує військових ЗСУ. Обкладинка Олександра Шатова

Від початку повномасштабного вторгнення в українських компаніях сформувалася корпоративна культура підтримки захисників: на підприємствах зберігають робочі місця за мобілізованими колегами, допомагають їм із закупівлею екіпірування, дронів та автівок, створюють волонтерські рухи та благодійні фонди.

The Page провів опитування понад 10 компаній щодо підтримки військових та ветеранів і розповідає, як український бізнес організовує допомогу військовим, зокрема своїм мобілізованим співробітникам та їхнім сім’ям.

Забезпечення формою та спорядженням

«Метінвест» має одну з найбільших часток мобілізованих співробітників: зараз Україну захищають майже 8 тис. працівників компанії — кожен сьомий. Гірничо-металургійний комплекс забезпечує їх бронежилетами, касками та комплектами зимового одягу. За запитом співробітники отримують пікапи, дрони, мобільні укриття, тепловізори тощо.

В Ferrexpo з 2014 року забезпечували своїх мобілізованих колег військовою формою, аптечками та спорядженням. А з березня 2024 року ця ініціатива трансформувалася у проєкт «Рюкзак мобілізованого». На сьогодні з 8 тис. працівників компанії до лав ЗСУ долучилися майже 800. Кожному своєму мобілізованому співробітнику від Ferrexpo надали рюкзак з наступним туристичним спорядженням: спальний мішок, каремат, фляга, термос, набір посуду, аптечка, мультитул, павербанк, ліхтарик, трекінгові шкарпетки.

Більшість компаній, що взяли участь в опитуванні The Page, повідомили, що забезпечують своїх мобілізованих колег необхідним екіпіруванням та спорядженням. Фото з офіційного сайту ЗСУ

Більшість компаній, що взяли участь в опитуванні The Page, повідомили, що забезпечують своїх мобілізованих колег необхідним екіпіруванням та спорядженням. Фото з офіційного сайту ЗСУ

Quote«Ми постійно на зв’язку з нашими колегами, що мобілізувалися. Волонтери з числа співробітників Ferrexpo час від часу відправляють для них посилки з теплими речами, грілками й смаколиками, які збирають колеги», — додали в компанії.

В ELEKS створена внутрішня робоча група, яка за кошти компанії допомагає із закупівлею обладнання, екіпірування для військовослужбовців. Першочергово у групі опрацьовують запити від мобілізованих колег.

З 35 тис. працівників групи NOVA (Нова пошта) мобілізовано 3325 людей. Щомісяця компанія витрачає близько 53 млн грн на закупівлю екіпірування, виплату матеріальної підтримки усім мобілізованим, фінансову допомогу родинам загиблих або пораненим колегам тощо. За 2023 рік компанія витратила на ці потреби 619 млн грн.

Український бізнес також ініціює створення корпоративних спільнот, що опікуються цільовими зборами для ЗСУ. Наприклад, Команда «Дарниці» створила спільноту «Ми разом», що допомагає колегам та мобілізованим родичам співробітників закупівлею всього необхідного. В NOVA організували волонтерський рух «Свої для своїх», в рамках якого співробітники власними силами збирають кошти на потреби підрозділів, де служать мобілізовані колеги. За минулий рік рух зібрав понад 30 млн грн.

Волонтерський рух “Свої для своїх” створено працівниками “Нової пошти” для мобілізованих колег, щоб допомагати закривати нагальні потреби підрозділів, де служать працівники компанії. Фото з сайту компанії

Волонтерський рух “Свої для своїх” створено працівниками “Нової пошти” для мобілізованих колег, щоб допомагати закривати нагальні потреби підрозділів, де служать працівники компанії. Фото з сайту компанії

При цьому більшість підприємств продовжують виплачувати заробітні плати своїм працівникам, що пішли на фронт. Так, наприклад, компанія МХП від початку повномасштабної війни сплатила понад 1 млрд грн працівникам, що захищають Україну. Загалом до лав ЗСУ долучилася десята частка працівників компанії — близько 3 тис. людей.

Піклування про родини захисників

В МХП у 2022 році розробили комплексну програму «МХП поруч». Програма розрахована на підтримку військових та ветеранів. Крім матеріальної допомоги, в МХП надають медичний супровід та психологічну підтримку захисникам та їхнім родинам.

Quote«Родина — перше місце, куди повертаються захисники і захисниці. Тож тримаємо зв’язок із рідними військових, ветеранів та тими, хто чекає близьких з війни. Допомагаємо у вирішенні побутових питань, надаємо правову підтримку в пошуках і отриманні пільг від держави», — зазначили в МХП.

В EPAM для мобілізованих колег та їхніх родин організували безкоштовні психологічні консультації. Терапевтичні групи підтримки діють і для працівників, чиї рідні перебувають на фронті. В ELEKS створили спеціальний центр, де діють групи психологічної підтримки для сімей та близьких військовослужбовців.

У Новій пошті залучили до постійних психологічних консультацій терапевтів, сімейних та дитячих психологів, які працюють із захисниками та їхніми родинами. Окреме питання — підтримка сімей загиблих на війні працівників.

Quote«На превеликий жаль, за час повномасштабного вторгнення ми втратили 140 колег. Ми повністю покриваємо витрати родин загиблих мобілізованих на їх поховання, а також матеріально підтримуємо сім’ї загиблих. Якщо у загиблого залишились діти, ми виплачуємо 10 тис. грн кожній дитині щомісячно до досягнення ними повноліття. А також виділяємо кожній дитині грант у розмірі $12,5 тис. на навчання. Зараз компанія витрачає приблизно 1 млн грн щомісяця на підтримку родин загиблих», — зазначили у групі компаній NOVA.

Благодійні фонди та заходи для підтримки ЗСУ

Від перших днів повномасштабної війни компанія Sigma Software створила благодійний фонд для збору коштів на потреби ЗСУ, у тому числі мобілізованих фахівців компанії. За потреби фонд закриває запити на екіпірування, техніку, дрони, автівки, медичну допомогу. З початку війни понад $4 млн компанія та її партнери спрямували на допомогу армії та нужденним.

В ModernExpo працівників активно залучають до організації та проведення різноманітних благодійних заходів та зборів коштів для ЗСУ. «Ці збори не лише допомагають у забезпеченні матеріальних потреб військових, а й сприяють формуванню командної цілі в колективі, де кожен відчуває себе частиною важливого соціального проекту», — наголошують в ModernExpo.

Для активізації волонтерського руху, що допомагає військовим, у Ferrexpo створюють благодійні заходи — забіги, ярмарки, вистави корпоративного театру FerroTale. Під час заходів волонтери збирають кошти на потреби армії.

Quote«У квітні 2024 року придбано медичне обладнання для лікування й реабілітації на суму понад 1 млн грн для хірургічного відділення міської лікарні Горішніх Плавнів, де, зокрема, проходять лікування та реабілітацію наші демобілізовані співробітники і демобілізовані з населених пунктів нашого регіону», — зазначили в компанії.

Крім мобілізованих колег, Нова пошта допомагає 13 військовим частинам чисельністю від 2 до 8 тис. захисників кожна, одразу закриваючи їхні потреби.

Співпраця з благодійними фондами та військовими

З 2014 року Нова пошта запустила проєкт «Гуманітарна пошта», який після початку великої війни суттєво розширився. У рамках проєкту компанія власним коштом доставляє військовим допомогу від благодійних фондів та волонтерських організацій, а також від усіх громадян, які бажають допомогти захисникам. З початку повномасштабного вторгнення в межах «Гуманітарної пошти» доставили більш як 1,8 млн посилок.

Сталеві укриття-«криївки», що виготовляють для військових на комбінатах «Метінвест». Фото з офіційного сайту компанії

Сталеві укриття-«криївки», що виготовляють для військових на комбінатах «Метінвест». Фото з офіційного сайту компанії

«Метінвест» став найбільшим серед приватного бізнесу в Україні донором армії. Комплекс переформатував власне виробництво під потреби ЗСУ та виготовляє сталеві вироби для фронту, зокрема мобільні укриття-криївки. Адже криївкою називали розташовані під землею військово-оборонні або господарські споруди в Українській повстанській армії. Також компанія запустила виробництво спеціальної сталі для бронепластин. Від початку повномасштабної війни «Метінвест» спрямував понад 2,9 млрд грн на потреби армії в межах мілітарної ініціативи «Сталевий Фронт Ріната Ахметова».

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉