У нещодавньому інтерв'ю глава представництва Stellantis Ukraine Руслан Акімов висловив упевненість у тому, що Mokka нового покоління стане драйвером продажів. А на березневій конференції Stellantis підсилив: успіх ребрендингу Opel багато в чому залежатиме від успіху «мокки». І дійсно, новинка виглядає не по-«опелівськи» свіжо й модно, а по-французьки — 2017 року марку викупив конгломерат Groupe PSA.
Лаконічна стилістика, двоколірний кузов, оригінальний дизайн колісних дисків плюс рідкісні в цьому класі матричні адаптивні фари Matrix LED зробили образ таким, що легко запам'ятовується. З цим у рюссельхаймської марки завжди були складності. Утім, як і з прибутками — за словами пана Акімова, до приєднання до PSA марка двадцять років поспіль генерувала збитки. Але нітрохи не менше тішить око прайс-лист — саме тут усе в найкращих традиціях бренду. Поряд із Ford він залишається найдоступнішим із виробників Made in Germany.
Ціна 100-сильної Opel Mokka із 6-ступеневою МКП у комплектації Elegance стартує з позначки 588,8 тис. грн. А от 130-сильна версія Elegance з 8-діапазонним «автоматом» обійдеться щонайменше в 669,4 тис. грн.
Opel Mokka першої генерації (2012 р. в.)
Екстер'єр
Фактично Mokka — ребрендинговий маніфест. Вона демонструє, як відтепер виглядатимуть моделі марки. З колишніми «опелями» паркетник споріднюють хіба що назва та логотип. Зовнішність вирішено в новій фірмовій концепції Opel Vizor, натхненній забралами гоночних шоломів і фронтоном класичного спорткара Opel Manta. Чорна глянцева поверхня візуально об'єднує в одне ціле передню оптику, фірмовий логотип і радіаторну решітку. У такий спосіб дизайнери прагнули підкреслити ширину, а прямими лініями й гострими гранями надати екстер'єру відчуття міцності й сили.
Адаптивний круїз-контроль не простий, а з функцією Sport&Go, тобто працює навіть у дорожньому заторі. До того ж якщо швидкість менше ніж 30 км/год, а система розпізнавання пішоходів побачила небезпеку наїзду, електроніка зупиняє «мокку» повністю.
Інтер'єр
Для «опелівських» інтер'єрів так само розроблено власну концепцію Opel Pure Panel, яку правильніше назвати цифровим детоксом. І першою її разом із мультимедійною системою максимального рівня NAVI PRO отримала саме Mokka.
Цей цифровий кластер покликаний знайти баланс між інформаційними потоками, кількість яких невпинно зростає, з одного боку, і тим «комфортним об'ємом», який у змозі сприйняти водій. Тому у Mokka безліч корисних асистансів і технологій на кшталт системи підтримки рядності Line Positioning Assist і адаптивного круїз-контролю, що працює в діапазоні 30 — 180 км/год. Водночас і торпедо, й інструментарій вирішено в «чистому» дизайні (максимум плоских поверхонь за мінімуму деталей, що виступають), даруючи відчуття простору.
Завдяки єдиній 12-дюймовій «вітрині» пара широкоформатних тачскринів виглядають як одне ціле. Проте дизайнери зберегли фізичні кнопки для основних функцій.
Щоб не перевантажувати людину інформацією й не відвертати складністю управління та навігації, обидва дисплеї спочатку видаватимуть лише необхідний мінімум. Зрозуміло, за бажання вона зможе вивести на екрани ті показники, які їй потрібні.
Платформа
Точкою відліку для Mokka стала модульна платформа СМР, що розроблена Peugeot, яка за всіх своїх плюсів (підвищена безпека, мінімальна маса) не передбачає інтеграції трансмісій 4х4. Тож відтепер, за французькою модою, Mokka буде винятково передньопривідною. У PSA порахували, що для сучасного паркетника достатньо лише характерної зовнішності на кшталт коротких звисів, підвищеного кліренсу та пластикового «захисту» за периметром кузова — мовляв, сьогодні набагато важливішими є показники eco-eco, які досягаються саме завдяки легкості конструкції та паливній економічності, прив'язаній до мінімізації витрат палива.
Мотори
Щодо лінійки двигунів, то друге покоління Mokka так само повністю відмовилося від спадщини. У нас під капотами кросоверів буде тільки надкомпактний трициліндровий моторчик сімейства Direct Injection Turbo. Завдяки турбонаддуву та безпосередньому впорскуванню французи вичавили з 1200 куб. см, залежно від налаштувань, 100 к. с. і 205 Нм і 130 к. с. і 230 Нм відповідно. Кожна з версій може агрегатуватися або із 6-ступеневою механічною, або з 8-діапазонною автоматичною КПП. А от 1,5-літровий дизель (110 к. с., 250 Нм) до нас не доїхав. Як і найпотужніша (155 к. с., 240 Нм) версія бензинової «трійки».
Нові власники марки вирішили відродити відділення OPC, яке перетворювало сімейні «опелі» на турборакети для трек-днів. І першим пацієнтом відродженого департаменту стане саме Mokka-e OPC, яка отримає помітніший обвіс, 17-дюймові диски з низькопрофільною гумою, «оспортивлений» салон плюс відкалібровану підвіску та кермове управління.
Комплектації
Примітно, що вже з травня всі «мокки» будуть доступними в нас у чотирьох комплектаціях: базовій Edition, комфортнішій Elegance, «спортивній» GS Line і топовій Ultimate. Плюс, як і обіцяв пан Акімов, у нас кросовер буде доступний і в суто батарейній версії Mokka-е. Вона приводитиметься в рух 100-кіловатним (136 к. с.) електромотором і тяговою батареєю на 50 кВт/год. Щоправда, ажіотажний попит у Європі призвів до того, що дві початкові версії Mokka-е розпродано до кінця року.
У «мокки» другого покоління як ніколи короткі звиси
Відтепер «мокки» будуть тільки передньопривідними
Салон Opel Mokka