Огляди та обстеження без понятих під виглядом боротьби з нетверезими водіями

Фото: ОДУВС

На позачерговому засіданні ВР підтримала законопроєкт №2695 і ряд поправок до законів про посилення покарання водіїв за водіння в нетверезому стані та перевищення швидкості. Проте водночас МВС пропонує внести безліч поправок, які зменшують права водіїв, але збільшують їхні обов'язки та залежність від поліції.

Терміновість прийняття законопроєкту та поправок, на думку міністра МВС Арсена Авакова, викликана зростанням порушень і важких ДТП, спровокованих водіями у стані алкогольного сп'яніння, а також легкістю ухиляння ними від відповідальності.

«ДТП на Столичному шосе під Києвом – останній страшний приклад недбалості та безвідповідальності деяких водіїв, – підкреслив президент України Володимир Зеленський. – І це не перша аварія, спровокована цим водієм. Цей законопроєкт надзвичайно важливий. Законодавча відповідальність за такі випадки – це гарантія того, що держава стоїть на захисті безпеки кожної родини та кожного українця».

Законопроєкт № 2695 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху» підтримали 282 народні депутати (переважно з партій та фракцій «Слуга народу», ОПЗЖ, «Довіра», «Батьківщина»). Він не тільки посилить відповідальність за водіння в нетверезому стані, але й узаконить безліч інших норм, які, за словами заступника міністра МВС Антона Геращенка, який представляв депутатам законопроєкт, «розв'яже багато питань».

«Під цинічним прикриттям смерті цілої родини у страшній ДТП та під виглядом боротьби з «п'яним» водінням нам підсовують можливість зупиняти машини без підстав, віддавати документи та виходити з машини, обшук без понятих, – вважає депутат від фракції «Голос» Олександра Устінова. – І головне, щоб відчути цинізм і брехню про боротьбу з п'яними водіями, цей законопроєкт навіть не підвищує штраф за п'яне водіння. Той, хто вбив на своєму «мерседесі» цілу родину, мав і адмінарешти, і багато іншого, але відкупився».

Законопроєкт № 2695 скасовує інститут понятих під час перевірки водія на стан сп'яніння. Замість них до доказової бази додаються відеозаписи з нагрудних камер поліцейських. Ці відеоматеріали обов'язково додаватимуться до протоколів про адмінправопорушення.

Пропонується відредагувати статті 45-48 ККУ так, щоб порушник, який керував т/з у нетверезому стані, не міг уникнути кримінальної відповідальності.

Посилюється його відповідальність у разі створення ДТП: за нанесення каліцтв середньої тяжкості такому водієві загрожує позбавлення волі до 3 років та позбавлення права керування т/з на строк 3-5 років. А за аварію зі смертельним наслідком строк тюремного ув'язнення збільшується до 8-10 років.

Посилюється відповідальність водіїв, які причетні до ДТП та які залишили місце аварії. Замість нинішніх 40 годин громадських робіт і штрафу в розмірі 255 грн пропонується арешт на 10-15 діб, штраф 3,4 тис. грн або позбавлення водійських прав на строк до 6 місяців.

Дозволяються профілактичні заходи з «оглядом водіїв з використанням спеціальних технічних засобів для перевірки на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп'яніння». Тобто повертаються «місячники» зупинки автомобілів без підстав та з обстеженням.

Пропонується внести низку поправок до вже чинних законів. Так, тепер у разі зупинки поліцейськими водій зобов'язаний не просто зупинитися та надати необхідні документи, але й неухильно виконувати всі вимоги. Наприклад, виходити чи не виходити з автомобіля, заглушити двигун і вийняти ключ із замка запалювання, тримати руки у полі зору поліцейського, відчиняти всі двері, багажники, кришки та надати для поверхневої перевірки підкапотний простір, вміст причепа, бардачків, ніш і т. д.

Передбачається стрімко збільшити штрафи за ті чи інші адмінпорушення. Скажімо, з 30 до 200 неоподатковуваних мінімумів за перевищення швидкості більш ніж на 50 км/год (з 510 до 3400 тис. грн). Або з 3 до 30 неоподатковуваних мінімумів за їзду без паска безпеки (для мотоциклістів – без шолома) та за їзду без номерного знака. До нього прирівнюється знак із символами, які частково або повністю не читаються з відстані 20 м.

Суттєво посилиться відповідальність за керування т/з без водійського посвідчення та за передачу керування т/з такій особі — з 30 до 200 неоподатковуваних мінімумів (з 510 грн до 10,2 тис. грн).

Якщо за кермо сяде водій, якого вже позбавляли прав, то штраф збільшиться до 1200 мінімумів – з 510 грн до 20,4 тис. грн, а «відлучення» триватиме ще 3-5 років. Ба більше, повторне правопорушення упродовж року подвоює суму штрафу, а «стаж» — до 7 років.

Читати на The Page