Facebook Pixel

Якщо в лікарні вимагають гроші: як оформити скаргу

У Національній службі здоров'я пояснили, як і куди звертатися, якщо в медзакладах, що мають договори з НСЗУ, від пацієнтів вимагають купувати ліки або оплачувати медичні послуги.

Відповідні рекомендації НСЗУ оприлюднила у фейсбуці.

Quote«Якщо в медзакладі, який має укладений договір із НСЗУ, у пацієнта вимагали купувати ліки, які є в Національному переліку основних лікарських засобів, або оплачувати послуги, які покриває Програма медичних гарантій, це — порушення», — зазначається в повідомленні.

Хто може подати звернення зі скаргою на медзаклад

Зазначається, що в такому разі пацієнт може подати звернення до НСЗУ. Якщо це робить його уповноважена особа, потрібно надати документ, який підтверджує право подавати звернення від імені пацієнта. Документами, що підтверджують повноваження представника, можуть бути, наприклад, довіреність фізичної або юридичної особи, свідоцтво про народження дитини або рішення про призначення опікуном. Довіреність фізичної особи має бути засвідчена нотаріально.

Що необхідно вказати в скарзі на лікарські побори

У разі подання звернення необхідно вказати:

  • прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження, дату події, про яку йдеться;
  • назву лікарні важливо вказати правильно, також можна додати код ЄДРПОУ медзакладу (його можна знайти в інтернеті);
  • посаду, прізвище, ім’я та по батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали, та докладно описати ситуацію;
  • за можливості вказати суму коштів, яку пацієнту довелося витратити або яку з нього вимагали, та додати копії чеків на ліки чи медичні послуги, які довелося придбати власним коштом;
  • контактні дані: номер телефону, електронну адресу.

У НСЗУ наголошують: аби скарга напевно мала позитивний результат, важливо надати якомога більше фактів і доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали гроші). Усе це допоможе встановити факт порушення.

Як можна подати скаргу на медзаклад до НСЗУ

Питання щодо оформлення звернення зі скаргою допоможуть розв'язати в контакт-центрі НСЗУ за безплатним номером 16-77.

Подати звернення до НСЗУ можна через електронну форму на сайті або безпосередньо зателефонувавши до контакт-центру.

Наслідки звернення зі скаргою на медзаклад

Відповідно до покладених на НСЗУ завдань, вона є органом, що проводить розслідування. Тож якщо надавач послуг заперечує факт порушення прав пацієнтів у межах Програми медичних гарантій, НСЗУ в разі наявності достатніх підстав має право передати матеріали справи до Нацполіції.

Подякувати 🎉