Facebook Pixel

Перша модель новітнього електромобільного бренду Zeekr — останнє китайське попередження Tesla

Geely створив четвертий електромобільний суббренд для конкуренції з преміумними європейськими та американськими марками.

Geely розродився черговим електричним суббрендом. Колишні автомобільні марки Maple і Lifan тепер випускають одні й ті самі батарейні моделі, але з різним таргетуванням. Перші ціляться в «бюджетників» і приватних таксистів, другі — у корпоративний сектор. Створений з нуля Geometry адресується автомобілістам середнього достатку, а от Zeekr перекриватиме сегмент електромобілів преміумкласу. За преміальністю китайці обіцяють наздогнати Mercedes, але основним суперником обрано Tesla.

Фото: Geely/Zeekr

Фото: Geely/Zeekr

Перша модель новітнього електромобільного бренду Zeekr — останнє китайське попередження Tesla

Батьками-засновниками преміумбренду є Geely Automobile Holdings (51%) і Zhejiang Geely Holding (49%), які вклали в підрозділ Zeekr Smart Technology Co. два мільярди юанів.

Китайці навчилися робити автомобілі «європейської» зовнішності, але от із неймінгом у них поки що біда: не надто милозвучне ім'я, що не запам'ятовується й легко не промовляється, — ціле зашифроване послання Geely землянам.

Перші два ініціали — традиційне для електрокарів скорочення від Zero Emission (у перекладі з англ. — «нульовий викид»). У центральну букву китайці вмістили концепцію електромобільного майбутнього — Electric Evolution Era. У закінченні бренду хіміки розгледять символ елемента 18-тої групи періодичної таблиці хімічних елементів Менделєєва. Це криптон — інертний одноатомний газ «без смаку, без кольору, без запаху», назва якого давньогрецькою означає «секретний». На противагу складній назві марки модель називається нехитро — 001. А рідна китайська назва марки латиницею виглядає як Ji Ke.

З речовністю первістка так само мудрувати не стали — перед нами приведений до конвеєрного життя концепт-кар Zero lt «гібридного» суббренда Lynk & Co, який дебютував у вересні минулого року. Змін мінімум: це все той самий 5-метровий ліфтбек із 3-метровою колісною базою, яка гарантує простір для тих, хто сидить і спереду, і ззаду. В обведеннях і пропорціях а-ля Porsche Panamera і Taycan Cross Turismo вгадуються мотиви скандинавського мінімалізму — відчувається почерк стилістів Volvo і Polestar, які так само належать Geely.

Цікаво, що перекуплений у Bentley Стефан Зілааф так і не переїхав до Китаю, а керує стилістами марок Geely, Lynk & Co, Geometry, LEVC, Terrafugia, Proton, Lotus і інших брендів конгломерату ZGH (Zhejiang Geely Holding) із Гетеборга.

Ліфтбек створений на модульній платформі SEA (Sustainable Experience Architecture), розробленій китайцями спеціально для своїх електробрендів. За останньою батарейною модою 001 зможе змінювати тягові акумулятори — для щоденної їзди в стилі «дім — робота — дім» і для вихідних та відпустки. На одній зарядці базова версія зможе проїхати 700 кілометрів за циклом NEDC, а розгін до першої «сотні» займатиме менше ніж чотири секунди. До того ж уже в базі ліфтбек буде оснащено пневматичною підвіскою, і водій із допомогою клавіші зможе змінювати дорожній просвіт у діапазоні 150 — 220 мм.

Фото: Geely/Zeekr

Фото: Geely/Zeekr

Перша модель новітнього електромобільного бренду Zeekr — останнє китайське попередження Tesla

Але що найдивніше: інтер'єр залишився колишнім. Усе те саме оздоблення винятково з екоматеріалів і мінімум клавіш — компонувальники вмістили сенсори навіть на спицях керма. Перед водієм 8,8-дюймовий інструментарій і проєкційний дисплей, а більшу частину торпедо займає центральний 15,4-дюймовий монітор мультимедійної системи.

Повноцінна презентація електрокара пройде 15 квітня — у перший день роботи Шанхайського автосалону. Початок виробництва заплановано на серпень — вересень. Водночас, крім задоволення попиту внутрішнього ринку, китайці серйозно націлені на експортні ринки. Найбільшими з яких за підсумками 2020 року стали Західна Європа та США.

Фото: Geely/Zeekr

Фото: Geely/Zeekr

Перша модель новітнього електромобільного бренду Zeekr — останнє китайське попередження Tesla


Подякувати 🎉