Новий вірус з Китаю змусив понервувати багатьох автовиробників. Наприклад, Fiat Chrysler має намір зупинити свої конвеєри через дефіцит запчастин, а Geely взагалі випустити антивірусний автомобіль.
Fiat Chrysler зупиняє виробництво через коронавірус
Італо-американський автоконцерн Fiat Chrysler Automobiles (FCA) заявив про призупинення своїх європейських заводів. Причиною того є спалах коронавірусу в Китаї.
Керівництво концерну повідомило: якщо китайські компанії не відновлять постачання комплектуючих, то конвеєри зупиняться вже найближчим часом.

Очікується, що наступні кілька тижнів стануть вирішальними для ряду світових автовиробників, оскільки складські запаси запчастин і матеріалів закінчуються, а китайські постачальники не можуть відновити роботу через спалах коронавірусу 2019-n CoV.
Варто відзначити, що вогнище інфекції знаходиться у провінції Хубей. А це найбільший логістичний та виробничий хаб, де дислокується безліч виробників автомобільних компонентів.
Раніше влада Китаю була змушена продовжити новорічні канікули через коронавірус до 9 лютого. Однак не виключено, що вони продовжаться ще на невизначений термін.
У FCA сподіваються, що постачання запчастин відновиться до кінця лютого. Якщо ж цього не станеться, доведеться зупинити конвеєри на європейських підприємствах (їх у компанії 23). Щоправда, на яких саме, поки не уточнюється.
Geely випустить противірусну модель
Китайський автовиробник Geely виділив 370 млн юанів (близько $50 млн) на боротьбу з епідемією коронавірусу.
Ці гроші підуть на розробку спеціальних автомобілів з комплексним антивірусним захистом. Це буде не медичний транспортний засіб, а звичайна цивільна машина.
Новинку обладнають спеціальною системою, яка зможе ізолювати салон від потрапляння шкідливих речовин, а також швидко очистить повітря в салоні для водія і пасажирів. Такі ноу-хау застосовуватимуться у кліматичних системах і на поверхнях, з якими водій і пасажири часто контактують: кермо, кнопки, сенсорні мультимедіа і важіль КПП.
Варто зазначити, що розробками антивірусного автомобіля займаються і в компанії Jaguar Land Rover. Так, минулої весни британці заявляли, що планують комплектувати свої машини системами дезінфекції з технологією ультрафіолетового випромінювання (UV-C). За їх словами, це дозволить боротися з поширенням грипу та застуди.
UPS замовила 10 тисяч електромобілів у стартапу Arrival
Британський розробник електромобілів Arrival отримав від американської логістичної компанії UPS контракт на поставку 10 тисяч електромобілів спеціального призначення до 2024 року з можливістю дозамовлення ще 10 тис. машин.
Основна партія авто на електричній тязі буде вироблена у Великобританії, Європі та Північній Америці.
Точну вартість угоди сторони не розкривають. Однак The Guardian оцінює суму контракту в 400 млн євро.
Крім того, венчурний підрозділ UPS інвестував в Arrival.
2016 року Arrival вперше оголосила про партнерство з UPS з метою розробки електромобілів. Зокрема, американці давали консультації щодо того, як електромобілі використовуються в логістиці і як їх можна оптимізувати для водіїв.
Стартап Arrival був заснований 2015 року. Його основна діяльність — розробка програмного забезпечення, а також матеріали і модульні платформи для електромобілів. Центри розробок компанії знаходяться у Великобританії, США, Росії, Німеччині та Ізраїлі.
На початку 2020 року корейці з Hyundai і KIA інвестували в стартап 100 млн євро. За цю суму вони отримали частку в Arrival у розмірі 3,3%. У ході операції вони оцінили стартап у 3 млрд євро. Компанії також домовились про спільну розробку машин з використанням платформ і технологій Arrival.
Brexit заморозив розробку MINI
31 січня Великобританія офіційно залишила Євросоюз, у зв'язку з чим MINI довелося відкласти розробку оновленої моделі свого популярного хетчбека.
Причиною того стала відсутність конкретних перспектив у торговельних відносинах Англії з континентальною Європою. Тому розробка нового покоління MINI опинилася під питанням.
У підсумку керівництво баварської компанії BMW (володіє MINI з 1994 року) ухвалило рішення продовжити цикл виробництва поточного покоління на невизначений термін.
Дане рішення було прийнято концерном з метою економії, оскільки розробка нової платформи обійдеться в 1 млрд євро.
Нагадаємо: нинішнє (третє) покоління хетчбека з'явилося восени 2013 року. Він побудований на передньопривідній платформі UKL1, уніфікованій з молодшими моделями BMW.
Згідно зі звітом продажів, 2019 рік не був вдалим для MINI. Світові продажі британців впали на 4,1% — до 346,6 тис. автомобілів.