Генеральний директор корпорації Stellantis Карлос Таварес раптово подав у відставку в неділю, 1 грудня, через два місяці після попередження про зниження прибутку автовиробника у 2024 році. Акції компанії цього року подешевшали вже на 40%.
Компанія заявила, що спробує знайти заміну генеральному директору у першій половині 2025 року. Старший незалежний директор Анрі де Кастрі у своїй заяві сказав, що останні тижні між основними акціонерами, радою директорів та Таваресом виникли розбіжності, що й призвело до відставки генерального директора.
Довідка. Stellantis NV — нідерландська транснаціональна корпорація з виробництва автомобілів, утворена в 2021 році в результаті злиття італійсько-американського автовиробника Fiat Chrysler Automobiles (FCA) з французькою Groupe PSA.
Корпорація володіє 14 брендами: Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Citroën, Dodge, DS, Fiat, Jeep, Lancia, Maserati, Opel, Peugeot, Ram Trucks та Vauxhall. Назва «Stellantis» використовується виключно як корпоративний бренд, назви та логотипи автомобільних брендів залишаються незмінними.
У компанії працює 258 тис. співробітників, вона представлена у 130 країнах з виробничими підприємствами у 30 країнах. За 2023 рік Stellantis продала 6,4 млн автомобілів.

Динаміка акцій групи Stellantis
У своїй заяві в неділю Stellantis повідомила, що її рада директорів, включаючи голову Джона Елканна, прийняла відставку генерального директора «з негайним набранням чинності» і що буде створено тимчасовий виконавчий комітет під головуванням Елканна.
Таварес раніше вважався одним із найшанованіших керівників в автомобільній промисловості, але його підхід до бізнесу опинився під пильною увагою після того, як падіння продажів у Північній Америці змусило автовиробника у вересні випустити попередження про прибуток за результатами 2024 року.
У прогнозі йдеться про втрату коштів у розмірі до 10 млрд євро, що в основному обумовлено повільними продажами та роздутими запасами на північноамериканському ринку — головному джерелі прибутку групи.
Попередження спричинило масштабні перестановки у вищому керівництві групи, включаючи зміну фінансового директора та керівника північноамериканського підрозділу, але спочатку обійшло стороною Тавареса.
Однак після цього Stellantis заявила, що Таварес не балотуватиметься на новий термін на посаду генерального директора і піде у відставку після закінчення свого поточного мандату на початку 2026 року.
Джерело, знайоме з ситуацією, повідомило агентству Reuters, що напруженість зросла після того, як рада директорів визнала, що Таварес діє занадто швидко і зосереджується на короткострокових рішеннях, щоб врятувати свою репутацію, а не на інтересах компанії.
За словами аналітиків Bernstein, раптова заява в неділю показала, що розбіжності між радою директорів та Таваресом мають бути серйозними, оскільки сторони вирішили, що у короткостроковій перспективі краще обійтися без генерального директора.
Таварес очолював Stellantis з моменту її створення на початку 2021 року. Його відвертий стиль часто спричиняв конфлікти з колегами, включаючи американські профспілки та італійський уряд, які висловлювали невдоволення його рішеннями про скорочення виробництва автомобілів в Італії.
В Америці профспілка United Auto Workers пригрозила загальнонаціональним страйком, стверджуючи, що Stellantis не виконала зобов'язання, взяті на себе в контракті, укладеному минулого року. Stellantis заявила, що виконала трудову угоду.
«Таварес залишає після себе низку хворобливих звільнень і дорогі автомобілі, що стоять на стоянках дилерів», — заявив президент UAW Шон Фейн.
Елканн, нащадок родини Аньєллі, що заснувала Fiat, і найбільший акціонер Stellantis, подякував Таваресу за його роль у створенні Stellantis, четвертого за величиною автовиробника у світі за обсягом продажів. Іншими великими акціонерами є родина Пежо та французький уряд.