Facebook Pixel

НБУ відклав на три місяці введення нових правил банківської реклами

Нацбанк переніс з 2 червня на 1 вересня 2020 року термін запровадження нових вимог до розкриття банками інформації про споживчі кредити та депозити в рекламі, а заодно й оновив ці вимоги.

Саме тоді запрацюють і вимоги до розкриття інформації про фінансові послуги на сайтах банків. Регулятор дав додатковий час банкам на адаптацію, з огляду на складність виконання деяких норм в умовах карантину.

У рекламі, у відповідності до нових вимог, слід зазначати основні умови одержання кредиту або розміщення депозиту.

Для кредиту необхідно зазначати реальну річну процентну ставку, максимальну суму кредиту та його строк. Для депозиту – процентну ставку, строк вкладу, валюту та мінімальну суму.

На сайтах банки мусять розкрити повну, достовірну та актуальну інформацію про послуги, повну їхню вартість для споживача, умови отримання та ризики.

Для кредиту потрібно розкрити повну річну процентну ставку, загальні витрати споживача (не тільки відсотки, але й комісії банку, а також платежі за супутні та додаткові послуги), періодичність виплати тіла кредиту, процентів і комісій, а також штрафи та пені у разі прострочення платежів.

Для депозиту слід вказати річну процентну ставку, термін внеску, умови дострокового зняття, платежі за додаткові та супутні послуги банку тощо. Всі зауваження та уточнення мають зазначатися тим самим шрифтом, що й умови надання послуги.

На сайтах банків мають з'явитися калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом або доходів від розміщення коштів на депозит.

Контекст. Нацбанк, ймовірно, зможе продовжити зниження облікової ставки для стимулювання економіки України. Згідно з прогнозами, облікова ставка до кінця цього року може знизитися до 7%. Зараз вона становить 8%. Однак деякі члени наглядової ради Нацбанку вважають, що облікова ставка може знизитися навіть більше — до 6%. Зниження ставки дозволить забезпечити населенню іпотеку під 10%.

Подякувати 🎉