Електроенергія, видобуток газу і головний оптовий гравець: бізнес-стратегія «Нафтогазу» до 2025 року

«Нафтогаз» опублікував нову корпоративну стратегію компанії до 2025 року. Вона пропонує нарощування частки на роздрібному ринку газу, вихід на роздрібний ринок електроенергії, інвестиції у видобуток, повернення позиції найбільшого гравця на оптовому ринку газу тощо. The Page публікує головне з стратегії.

Варто також відзначити, що стратегія компанії передбачає, що майбутнє «Нафтогазу» базуватиметься на трьох бізнес-платформах: «Газовий бізнес», «Поставка кінцевим споживачам» і «Низьковуглецевий бізнес», повідомили в її пресслужбі.

«Група має всі можливості стати повноцінною вертикально інтегрованою компанією, що працює безпосередньо з кінцевими споживачами. Такий формат дозволяє нам запропонувати якісні послуги за найкращими цінами, сприяти розвитку конкуренції та забезпечити Україні рівний доступ до якісних і доступних енергетичних продуктів і послуг».

Андрій Коболєв

Глава «Нафтогазу України»

Газовий бізнес «Нафтогазу»

«Нафтогаз» до 2025 року планує повноцінно відкрити потенціал ресурсної бази природного газу в Україну. Розвідка та розробка ділянок, на які в 2020 році компанія отримала дозволи, збільшить оціночний видобувний потенціал групи в разі успішного проведення геологорозвідувальних робіт в 5 разів — до 600 млрд куб. метрів. Для реалізації цього «Нафтогаз» повинен інвестувати $20-25 млрд (до 2025-го — $7 млрд).

Для фінансування планують використовувати модель пайової участі, яка має на увазі, що «Нафтогаз» проводитиме пошуково-розвідувальні роботи самостійно, а в разі успіху першого етапу привертає партнера для участі у фінансуванні розробки та розподілу ризиків. Усі вищеописані зусилля до 2025 року можуть дозволити «Нафтогазу» зупинити зменшення запасів і досягти коефіцієнта заміщення на рівні 100%.

Поставки газу кінцевим споживачам

За словами глави «Нафтогазу» Андрія Коболєва, компанія планує собі повернути позицію найбільшого гравця на оптовому ринку природного газу в країні і в частині поставки газу побутовим споживачам хоче зайняти не менше 30% ринку.

«Ми хочемо збільшити компетенції в трейдингу, хочемо повернути собі статус найбільшого трейдера газу на оптовому ринку, який за своєю суттю буде виконувати певну роль банку або страхування всього ринку, згладжуючи цінові піки», — сказав він на презентації стратегії, передає агентство «Інтерфакс-Україна».

У «Нафтогазі» заявляють, що 2021 рік повинен стати вирішальним для компанії в розвитку платформи для роздрібного продажу газу. За словами директора дивізіону «Роздрібна торгівля» Максима Рабіновича, у найближчі п'ять років «Нафтогаз» планує наростити свою частку на роздрібному ринку газу до щонайменше 30%.

«Зараз ми говоримо, що 9% ринку в постачанні вже є у групи «Нафтогаз». На ринку всього 12,5 млн клієнтів. Наші амбіції — мати щонайменше 30%», — сказав він.

Видобуток вуглеводнів і електроенергія

Рабінович також зазначив, що «Нафтогаз» у 2022 році планує вийти на роздрібний ринок електроенергії та енергоефективності.

«Ми хочемо представляти не тільки газовий бізнес як ресурс, а всі ресурси, які потрібні нашим клієнтам. У 2020 році ми стали газовим постачальником, на другому етапі — стати постачальником енергетичних послуг».

Максим Рабінович

Директор «Газопостачальної компанії «Нафтогаз України»

За словами ж головного виконавчого директора групи Отто Ватерландера, до 2025 року компанія хоче інвестувати у видобуток вуглеводнів $7,3 млрд і наростити запаси в 1,8 рази.

«Протягом п'яти наступних років наш бізнес-план передбачає, що у видобуток, в upstream, ми інвестуємо $7,3 млрд, а в наступні п'ять років подвоїмо цю суму. В 2021-му — $0,9 млрд, у 2022-му — $1,5 млрд, в 2023-му — $1,3 млрд, в 2024-му — $1,6 млрд, в 2025-му — $1,9 млрд, в 2026-му — $2,3 млрд, в 2027-му — $3,1 млрд, в 2028-му — $3,1 млрд, в 2029-му — $2,9 млрд, в 2030-му — $2,7 млрд», — сказав він, додавши, що частка інвестицій в нові родовища з 2023 року перевищить інвестиції в уже розвідані, а до фінансування планів залучатимуть інвесторів.

Низьковуглецевий бізнес

У «Нафтогазі» також відзначили, що до 2040 року планують досягти вуглецевої нейтральності завдяки активному інвестуванню в зниження викидів і розвиток нових бізнесів, таких як виробництво водню і біопалива й уловлювання, використання іта зберігання вуглецю.

Читати на The Page

AGRO UKRAINE SUMMIT 2025: оголошено перших 60 спікерів!

інформаційна підтримка