Передача «Укрзалізниці» (УЗ) від Кабінету міністрів у підпорядкування Міністерству інфраструктури може відбутися вже «найближчим часом», повідомив міністр Владислав Криклій.
«Я вже ініціював це питання перед прем'єр-міністром [внесення змін до рішення Кабінету міністрів — ред]. Думаю, найближчим часом почнемо», — сказав він, передає «Інтерфакс-Україна».
Повернення контролю над держкомпанією Криклій назвав логічним, оскільки міністерство відповідає за транспортні стратегію і інфраструктуру, а залізниця є «невід'ємною частиною всього цього живого організму».
Вже до кінця 2019 року монополію УЗ на застосування тяги трохи послаблять і дозволять приватним компаніям в тестовому режимі використовувати свої локомотиви для перевезення вантажів, також повідомив Криклій.

«У нас є амбітна мета — до кінця року пілотно запустити приватну тягу і всіх здивувати», — заявив глава Мінінфраструктури.
Запустити пілотний проект приватної тяги в цьому році раніше обіцяв попередній міністр Володимир Омелян. Утім у самій «Укрзалізниці» дуже негативно ставляться до цієї ініціативи.
У той же час Криклій вважає, що пілотний запуск приватної тяги буде позитивним, оскільки в «Укрзалізниці» недостатньо рухомого складу для цього.
Із запуском повномасштабної тяги в Мінінфраструктури поспішати не будуть, «щоб не вбити «Укрзалізницю» і щоб не виявилося, що найбільш прибуткові напрямки забрали під себе якісь великі приватні корпорації», уточнив міністр.
За даними джерел , новий уряд збирається поділити «Укрзалізницю» на частини, продавши рухомий склад та залишивши у власності держави тільки інфраструктуру. При чому займеться цим новий керівник корпорації. Посаду голови правління, яку наразі займає Євген Кравцов, збираються віддати Ігорю Смілянському, нинішньому очільнику «Укрпошти». З останнім вже ведуться переговори щодо його переходу в залізничну компанію.