«Київський метрополітен» уклав договір на продовження будівництва Сирецько-Печерської лінії метрополітену в напрямку Виноградаря. Вартість робіт становить 13,7 млрд грн.
Про це у четвер, 15 серпня, повідомила пресслужба Київської міської державної адміністрації.
Зазначається, що переможцем тендера стало ТОВ «Група компаній «Автострада». Закупівлю провели на електронній платформі публічних закупівель Prozorro.
Пресслужба також повідомила, що строк виконання будівельних робіт становить 30 місяців, а їхня вартість сягає 13,7 млрд грн.
«Нині триває оформлення всіх дозвільних документів, що передбачені законодавством, і передавання будівельних майданчиків підрядній організації. Після цього розпочнуться безпосередньо будівельні роботи», — йдеться в повідомлені КМДА.
У пресслужбі додали, що будівництво метро на Виноградар — важливий міський проєкт, реалізація якого забезпечить житловий масив Виноградар і мешканців Подільського району швидкісним пасажирським транспортом, а також цілодобовими надійними укриттями.
Що відомо про будівництво станцій метро на Виноградар
Роботи з будівництва станцій «Проспект Правди» та «Мостицька» розпочались у 2018 році. Підрядником на тендері був обраний багаторічний будівельник столичного метро «Київметробуд». Первинна вартість робіт склала 5 млрд 981,2 млн грн. Термін договору спливав 31 грудня 2021 року.
У серпні 2021 року «Київметробуд» подав позов до Господарського суду Києва проти «Київського метрополітену». Він вимагав продовжити терміни будівництва до 12 травня 2023 року. У 2022 році у зв'язку з початком повномасштабної війни будівництво метро припинили, а у січні 2023-го роботи були поновлені.
Вже у грудні 2023 року «Київський метрополітен» через суд припинив договір з АТ «Київметробуд». Причиною стало невиконання строків робіт товариством. Також метрополітен повернув 139 млн грн компенсації.
12 липня 2024 року група компаній Autostrada була визнана переможцем у тендері на будівництво дільниці Сирецько-Печерської лінії метрополітену від станції «Сирець» на житловий масив Виноградар. Загальна вартість робіт складе 13,78 млрд грн. За даними тендера, роботи з будівництва двох станцій разом з електродепо завершаться у кінці 2026 року.
Що відомо про групу компаній «Автострада»
У грудні 2015 року український підприємець Максим Шкіль створив групу компаній Autostrada, яка є однією з найбільших інфраструктурних компаній в Україні. Сукупний чистий дохід групи компаній «Автострада» за 2023 рік склав 13,1 млрд грн. З них компанії холдингу сплатили близько 2 млрд грн податків у бюджети всіх рівнів.
На компанію працюють понад 5 тис. людей. Autostrada володіє парком техніки більш ніж на 3 тис. одиниць. До складу Autostrada входить найбільший проєктний інститут України.
Основним замовником компанії є держава. З 2016 по 2024 рік держава заплатила компаніям Шкіля 128,9 млрд грн на тендерах, що виводить її в топ найбільших підрядників Держагентства з відновлення (колишнього «Укравтодору»). З них у 2023 році — 13,6 млрд грн.
Серед найвідоміших інфраструктурних проєктів компанії у 2023 році — Подільський та Дарницькій мости у Києві, будівництво тунелю між станціями метро Деміївська та Либідська, відновлений міст через річку Десна біля Чернігова, водогін від Запоріжжя до Нікополя. За останній об’єкт, за словами Шкіля, держава досі йому не заплатила 3,5 млрд грн.