Литва виступає за посилення альтернативного маршруту експорту українського зерна через країни Балтії. Про це повідомляє МЗС Литви.
Міністр закордонних справ Литви Габріеліус Ландсбергіс разом із міністром комунікацій Марюсом Скуодісом і міністром сільського господарства Кястучусом Навіцкасом направили керівникам Європейської комісії (ЄК) спільний лист із пропозицією посилити транспортний шлях між Україною та країнами Балтії, щоб забезпечити альтернативний шлях для експорту українського зерна та інших продуктів. У листі наголошується, що рішення росії припинити Чорноморську зернову ініціативу та бомбардування Одеського порту погіршують і без того складну ситуацію з продовольчою безпекою у світі.
Міністри зазначили, що перспективною та довгостроковою альтернативою для експорту українського зерна може стати транспортний шлях між Україною та країнами Балтії – Балтійська дорога. Поліпшення інфраструктури коридору та полегшення опрацювання вантажів між різними залізничними коліями сприятиме збільшенню пропускної спроможності. Крім того, після застосування спрощених адмінпроцедур на польсько-українському кордоні, запровадження зелених смуг і переведення митних процедур у порти країн Балтії сільськогосподарської продукції можна було б транспортувати навіть у кілька разів більше як автомобільним, так і залізничним транспортом.
«Інфраструктура країн Балтії може стати перспективним і надійним транзитним шляхом для української продукції. Морські порти країн Балтії мають велику пропускну спроможність сільськогосподарської продукції — 25 млн тонн на рік лише на зерно», – йдеться в листі.
У листі міністри запрошують Комісію активно співпрацювати з усіма державами — членами ЄС, щоб забезпечити транзит української продукції та оцінити конкретні заходи, запропоновані Литвою, для зміцнення альтернативного маршруту Балтійського шляху.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також