Художники влаштували скандал навколо бренду «Мандруй Україною»

Фото: Instagram / Андрій Федорів

Fedoriv Group і художниця Ольга Селіщева розробили віжуали для проєкту «Мандруй Україною», який запустило Міністерство культури та інформаційної політики. Про це на своїй сторінці в Instagram написав засновник Fedoriv Group Андрій Федорів. Однак не всі українці у захваті від віжуалів.

Що за проєкт «Мандруй Україною»?

Проєкт було запущено з метою популяризації внутрішнього туризму. У його межах користувачі соціальних мереж можуть публікувати фото з хештегом «мандруй Україною» з туристичних місць держави. Проєкт має надихнути більше людей на подорожі Україною, що сприятиме розвитку внутрішнього туризму.

«Ми розуміємо, що в ідеалі міг би з’явитися зручний інструмент для планування подорожей Україною — сайт або застосунок, щось середнє між Google Maps, Booking та TripAdvisor, а потім класна компанія, яка цей інструмент повсюди рекламує. Але це місяці й роки роботи та купа ресурсу. А їх поки немає», — пояснює Федорів.

Що українські художники думають про розроблені віжуали?

Дизайнер та художник Богдан Гдаль на своїй сторінці у Facebook написав, що брендинг для Міністерства інфраструктури від Fedoriv Group – це типові для російського фольклору образи з костромських пряників. За його словами, якщо це було зроблено свідомо, то це можна назвати «підривною діяльністю із заміщення символів». Якщо ж це зробили несвідомо, то це можна назвати ознакою непрофесійності.

«Пізніше було знайдено кінці щодо того, чим надихалася ілюстраторка. Коня взяли з косівської кераміки. Півень, очевидно, домальований уже самостійно на підставі власних уподобань. Колір теж змінено згідно з власним баченням. Тобто начебто один образ і правильний, але через зміну гами кольорів, плюс через відсутність територіальних акцентів для айдентики, плюс через якісь власні особисті смаки вийшов лубок», — пояснив Гдаль.

На думку ж художника Івана Семесюка, для того, щоб затвердити такий віжуал, не потрібно перебувати в українському культурному полі. На своїй сторінці у Fасеbook він написав, що віжуали — це «русскій сєвер» з відповідних дитячих книжок радянської епохи.

Кандидат історичних наук, співробітниця НДІ України, а також засновниця «Експертного корпусу» Тетяна Швидченко вважає, що ці віжуали — проросійська айдентика.

«Жар-птиця, Горбоконик, червоний півень і якийсь дивний шрифт, яким би пасувало радянські фільми-казки титрувати. Якщо це підтримають на державному рівні (а судячи з посту Федоріва, так і планується), це буде повний провал», — написала вона на своїй сторінці у Facebook.

Якої думки про це Федорів?

На своїй сторінці у Facebook він написав, що Селіщева робила ілюстрації з кращими намірами. За її словами, вона надихнулася петриківським розписом і косівською керамікою й створила графічний напис і кілька ілюстрацій.

«Повторюся: вони не є ані логотипом проєкту, ані айдентикою України, ані офіційним стилем програми «Мандруй Україною», — зазначив він, додавши, що після отримання низки негативних оцінок Міністерство культури припинило використання цих ілюстрацій і використовує тільки графічний напис. Федорів порадив відомству провести конкурс, в якому зможуть взяти участь усі охочі долучитися до цього проєкту.

«Наостанок хочу сказати, що рівень дискусії щодо цього проєкту видався мені дуже низьким. Конструктивна критика завжди є двигуном будь-якого проєкту. Але персональні образи, пости, що складаються з непристойних слів, погрози, хейт, а головне — абсолютне небажання розібратися в самій ситуації призводять тільки до одного: люди втрачають бажання робити будь-що», — резюмував він.

Читати на The Page