Facebook Pixel

Художники влаштували скандал навколо бренду «Мандруй Україною»

Fedoriv Group і художниця Ольга Селіщева розробили віжуали для проєкту «Мандруй Україною», який запустило Міністерство культури та інформаційної політики. Про це на своїй сторінці в Instagram написав засновник Fedoriv Group Андрій Федорів. Однак не всі українці у захваті від віжуалів.

Що за проєкт «Мандруй Україною»?

Проєкт було запущено з метою популяризації внутрішнього туризму. У його межах користувачі соціальних мереж можуть публікувати фото з хештегом «мандруй Україною» з туристичних місць держави. Проєкт має надихнути більше людей на подорожі Україною, що сприятиме розвитку внутрішнього туризму.

Quote«Ми розуміємо, що в ідеалі міг би з’явитися зручний інструмент для планування подорожей Україною — сайт або застосунок, щось середнє між Google Maps, Booking та TripAdvisor, а потім класна компанія, яка цей інструмент повсюди рекламує. Але це місяці й роки роботи та купа ресурсу. А їх поки немає», — пояснює Федорів.
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
3.jpg Thumb 4.jpg Thumb 5.jpg Thumb 6.jpg Thumb 7.jpg Thumb

Що українські художники думають про розроблені віжуали?

Дизайнер та художник Богдан Гдаль на своїй сторінці у Facebook написав, що брендинг для Міністерства інфраструктури від Fedoriv Group – це типові для російського фольклору образи з костромських пряників. За його словами, якщо це було зроблено свідомо, то це можна назвати «підривною діяльністю із заміщення символів». Якщо ж це зробили несвідомо, то це можна назвати ознакою непрофесійності.

«Пізніше було знайдено кінці щодо того, чим надихалася ілюстраторка. Коня взяли з косівської кераміки. Півень, очевидно, домальований уже самостійно на підставі власних уподобань. Колір теж змінено згідно з власним баченням. Тобто начебто один образ і правильний, але через зміну гами кольорів, плюс через відсутність територіальних акцентів для айдентики, плюс через якісь власні особисті смаки вийшов лубок», — пояснив Гдаль.

На думку ж художника Івана Семесюка, для того, щоб затвердити такий віжуал, не потрібно перебувати в українському культурному полі. На своїй сторінці у Fасеbook він написав, що віжуали — це «русскій сєвер» з відповідних дитячих книжок радянської епохи.

Кандидат історичних наук, співробітниця НДІ України, а також засновниця «Експертного корпусу» Тетяна Швидченко вважає, що ці віжуали — проросійська айдентика.

Quote«Жар-птиця, Горбоконик, червоний півень і якийсь дивний шрифт, яким би пасувало радянські фільми-казки титрувати. Якщо це підтримають на державному рівні (а судячи з посту Федоріва, так і планується), це буде повний провал», — написала вона на своїй сторінці у Facebook.

Якої думки про це Федорів?

На своїй сторінці у Facebook він написав, що Селіщева робила ілюстрації з кращими намірами. За її словами, вона надихнулася петриківським розписом і косівською керамікою й створила графічний напис і кілька ілюстрацій.

«Повторюся: вони не є ані логотипом проєкту, ані айдентикою України, ані офіційним стилем програми «Мандруй Україною», — зазначив він, додавши, що після отримання низки негативних оцінок Міністерство культури припинило використання цих ілюстрацій і використовує тільки графічний напис. Федорів порадив відомству провести конкурс, в якому зможуть взяти участь усі охочі долучитися до цього проєкту.

«Наостанок хочу сказати, що рівень дискусії щодо цього проєкту видався мені дуже низьким. Конструктивна критика завжди є двигуном будь-якого проєкту. Але персональні образи, пости, що складаються з непристойних слів, погрози, хейт, а головне — абсолютне небажання розібратися в самій ситуації призводять тільки до одного: люди втрачають бажання робити будь-що», — резюмував він.

Подякувати 🎉