Дефіцит контейнерів накрутив ставки фрахту вантажних кораблів і провокує світову інфляцію

Приплив імпорту з Азії в США створив вузьке місце в портах Західного узбережжя, оскільки заблоковані вантажні судна сприяють нестачі контейнерів у всьому світі і стрімкому зростанню фрахту — вартості доставки товарів.

Оскільки порти перевантажені своєю переробною здатністю, десятки контейнеровозів чекають біля берегів, повідомляє Nikkei Asia.

Два порти каліфорнійських міст Лос-Анджелеса і Лонг-Біч обробляють 40% морських вантажів США. Але вони не встигають за зростаючим імпортом, оскільки американські споживачі прагнуть витратити отриману допомогу від уряду США.

Telegram Logo

У лютому обсяг контейнерів, оброблених в даних портах, зріс на 45% в порівнянні з минулим роком. Зростання спостерігається восьмий місяць поспіль. У березні обсяг контейнерних перевезень в порту Лос-Анджелеса, по всій видимості, виріс більш ніж на 80%.

Ситуація ускладнюється тим, що поширення COVID-19 серед портових робітників підірвало можливості обробки вантажів. Близько 800 робітників в портах Лос-Анджелеса і Лонг-Біч, або більше 5% від загального числа співробітників, були заражені вірусом в лютому і березні, повідомляють місцеві ЗМІ.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Пробки контейнеровозів на західному узбережжі посилюють брак контейнерів і приводять до підвищення вартості доставки.

Наприклад, в кінці березня вартість перевезення вантажів з Китаю на Західне узбережжя США становила від $5 тис. за 40-футовий контейнер, згідно з даними гонконгської фірми Freightos. Ціна зросла на 250% в порівнянні з минулим роком на тлі нестачі контейнерів. Вартість доставки вантажів з Європи на Західне узбережжя зросла приблизно вдвічі.

В результаті доставка товарів затримується. Наприклад, Nike зі штаб-квартирою в штаті Орегон, відчуває затримку відвантаження одягу з Азії на три тижні і більше. Виручка Nike в Північній Америці впала на 10% через перебої в поставках продукції.

У Китаї, який реалізував заходи по боротьбі зі спалахом коронавируса раніше, ніж в інших країнах, виробництво на фабриках відновилося відносно швидко. Під час новорічних свят за місячним календарем в лютому цього року були обмежені поїздки, щоб контролювати поширення вірусу. Робітники-мігранти в КНР вирішили не повертатися додому для відвідування, а це означає, що фабрики, які зазвичай простоювали під час свят, продовжували працювати.

За словами Джона Голда, віце-президента по ланцюжку поставок і митної політики Національної федерації роздрібної торгівлі у Вашингтоні, щоб впоратися з поточними проблемами ланцюжка поставок, деякі компанії перейшли на повітряний транспорт, який коштує в 8-10 разів дорожче, ніж морські перевезення. Голд прогнозує, що додаткові витрати будуть перенесені на ціни на продукцію.

Якщо це так, можна очікувати, що споживачі постраждають від різкого підвищення цін на споживчі товари.

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Коментарі

Всі новини