Чому українці обирають Польщу для переїзду — опитування

Чому українці обирають для переїзду Польщу — Главком

Українські переселенці, які живуть і працюють у Польщі, розповіли, чому обрали для переїзду саме цю державу. Результати дослідження опублікувала міжнародна компанія з працевлаштування Gremi Personal.

Аналітики провели дослідження методом електронного анкетування у квітні — травні 2023 року. У ньому взяли участь 1 280 працевлаштованих українців віком від 18 до 60 років.

Чому українці обирають Польщу для життя

  • 24% вважають Польщу привабливою для заробітку завдяки географічній близькості до України;
  • 20% мають там друзів і родичів;
  • 17% переконані, що поляки ментально ближчі до українців, ніж мешканці країн Західної Європи;
  • 14% обирають Польщу за високий, на їхню думку, рівень заробітної плати;
  • 11% вважають, що в Польщі жити дешевше, ніж в інших країнах ЄС;
  • 9% вчать польську мову легше, ніж інші європейські мови, тому й обирають країну-сусідку;
  • 5% приваблює легкість в отриманні документів для роботи.

Як довго українці планують працювати в Польщі

  • 57% — принаймні рік;
  • 17% — від 3 до 6 місяців;
  • 15% — пів року;
  • 11% — від 1 до 3 місяців.

«Останнім часом на польському ринку працевлаштування зароджується новий тренд. Ми стаємо свідками зростання попиту на висококваліфікованих українців. Кожен п’ятий запит від наших партнерів надходить на пошук топменеджера. Це пов’язано з масовим відкриттям українських бізнесів у Польщі, які, звісно, надають перевагу висококваліфікованим українцям, ніж полякам. Це гарні новини для українців із високим рівнем компетенцій, які були вимушені через війну працювати в Польщі на простих роботах», — говорить Ліля Терещенко, заступниця директора Gremi Personal.

До початку повномасштабної війни українці приїздили на «заробітки» в Польщу на 4 — 6 місяців, а згодом поверталися додому. Зараз через війну вони затримуються в країні-сусідці на триваліший час. До вибору роботи вони почали ставитися прискіпливіше. Українці перенавчаються на інші професії та претендують на більш кваліфіковані позиції, говорить директорка агенції Анна Джоболда.

Читати на The Page