Зіткнувшись із заявкою на $39 млрд від Mining Giant, BHP Group Ltd розглядає можливість продажу свого алмазного підрозділу. Про це пише Bloomberg.
Ціни на необроблені алмази впали з моменту буму, викликаного пандемією, в той час як штучні камені революціонізують галузь.
De Beers, 85% якого належать Anglo American і 15% уряду Ботсвани, — це багаторівневий актив, і вони рідко виходять на ринок. Після того, як цінні бренди продаються, вони не схильні знову переходити до інших рук. (Згадаємо про Картьє, який був придбаний CIE Financiere Richemont в 1993 році і залишається перлиною у його короні). І мало хто є більш знаковими, ніж De Beers.
Враховуючи унікальну природу De Beers, важко оцінити цей бізнес. Але найкращий спосіб — це, мабуть, капітал, який працює в підрозділі, і який минулого року становив $7,3 млрд.
Ювелірні вироби — це категорія, що розширюється для лакшері-груп. З цінами на найбажаніші сумочки, які протягом останніх трьох років зростають швидше, ніж на фірмові коштовності, деякі покупці звертаються до браслетів Van Cleef & Arpels.
De Beers веде роздрібну торгівлю через De Beers Jewelers, пропонуючи від виробів за вхідною ціною до вишуканих коштовностей, включаючи його алмази Forevermark з унікальними написами, на 16 ринках по всьому світу та в інтернеті. Але це лише невелика частина його операцій. Anglo American не розбиває дохід De Beers, але більшість його прибутків все ще надходить від видобутку та торгівлі необробленими алмазами.
Партнерство з кимось, хто бажає взяти на себе право власності на гірничі та торгові активи, є правдоподібним. Журнал Wall Street Journal заявив, що Anglo American також спілкувався із суверенними фондами країн Перської затоки. Будь-яка така домовленість повинна бути ретельно структурована, враховуючи небезпеку брендам, що стоять перед споживачами. Варто зазначити, що ювеліри De Beers розпочали життя як спільне підприємство з LVMH у 2001 році. Але De Beers викупив свого партнера у 2017 році.
Ринок алмазів пережив той самий бум, як і ринок звичайних товарів. Сидячи вдома під час пандемії, багато покупців, особливо у США, спрямували витрати на предмети розкоші. На хвилі посилення емоцій під час пандемії деякі люди дарували більш змістовні подарунки або прагнули ставитися до себе більш поблажливо для переживання такого травматичного періоду. Діаманти зверталися до обох фронтів. З причини недостатньої кількості каменів ціни на них зросли, досягнувши рекордно високого рівня в лютому 2022 року, згідно з глобальним індексом цін на діамант Пола Зімніскі.
Однак сьогодні заможні американські споживачі відступили, з невеликими ознаками вдосконалення. Birkin — виробник Hermes International SCA зазначив минулого тижня, що китайський апетит до товарів вищого класу послабшав. Індія залишається надійною, але цього недостатньо, щоб компенсувати невдалі продажі в інших місцях.
У січні De Beers здійснив одне зниження ціни на алмаз за роки, коли намагався відродити продаж дорогоцінних каменів. Головний виконавчий директор De Beers Аль Кук заявив, що хоча він очікував, що ринок алмазів відновиться цього року, це буде поступовим процесом.