Блокада морських портів триватиме і в 2023 — Кудін. Фото: gdb.voanews.com
Ситуація з блокадою морських шляхів для зернового експорту в 2023 році залишатиметься незмінною. Про цей пункт макропрогнозу перший заступник міністра економіки України Денис Кудін заявив на щомісячному огляді в Центрі економічної стратегії.
Водночас він додав, що перспективи морського експорту в подальші роки наразі незрозумілі:
«Скільки триватиме блокада моря, ми не знаємо. Ми віримо в Збройні сили Україні й у те, що деблокада станеться раніше».
Посадовець також зазначив, що уряд працює над відкриттям додаткових пунктів пропуску, щоб спростити життя українським експортерам.
Ще Денис Кудін розповів, що через складний експорт аграрії змінюють класичну структуру посівів. Підприємці зараз обирають культури, які дають менший валовий збір, але більший дохід. Заступник міністра економіки додає, що повноцінна деблокада моря є важливою й для того, щоб в України з’явилася можливість перевозити товари з високою доданою вартістю.
«Середня вартість тонни товару, вивезеної залізницею, становить приблизно $270 (дорівнює вартості тонни в металургійному секторі). Середня вартість тонни, вивезеної морським транспортом, — $350 — 380 (дорівнює вартості тонни в агросекторі). Тоді як середня вартість перевезення автомобільним транспортом — $1500. Коли ми забиваємо автомобільну логістику агропродукцією, то не маємо змоги вивозити товари з високою доданою вартістю», — пояснив Денис Кудін.
Нагадаємо, що Фонд держмайна України виставив на електронні торги порт Білгород-Дністровський. Його стартова ціна становить 187,6 млн грн. Аукціон пройде 3 березня 2023 року.