Антимонопольний комітет України (АМКУ) почав вивчати питання завищених цін на пасажирські перевезення таксі.
Дослідження розпочато Північним міжобласним територіальним відділенням через отримання безлічі скарг на різке зростання вартості замовлення таксі в Києві в перший день жорстких карантинних обмежень 5 квітня, повідомив голова відділення Олексій Хмельницький.
«Ситуація може свідчити про наявність у діях перевізників і особливо організаторів таких перевезень можливих ознак порушення, передбаченого частиною третьою статті 6 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (антиконкурентні узгоджені дії суб'єктів господарювання) та/або частиною першою статті 13 Закону України «Про захист економічної конкуренції» (зловживання монопольним становищем)», — зазначив Хмельницький.
Злісна цінова політика відзначається у таких компаній як Uber, Bolt і Uklon, що мають найбільшу частку замовлень у Києві. Хмельницький нагадав, що перші дві компанії мають іноземне коріння і працюють через відповідні додатки.
За його словами, вартість замовлення таксі в Uklon, Uber і Bolt виросла в три-чотири рази на перший день локдауну 5 квітня.
До вечора 6 квітня ціни на таксі у цих компаній одночасно стабілізувалися, але в цій ситуації є ознаки порушення конкурентного законодавства, вважає Хмельницький.
«Увечері 6 квітня ціни на таксі помітно впали. Попит не зменшився (поїздок менше не стало, попит постійний) і карантин не скасовували. Це і є реакція зазначених компаній на обурення киян, ЗМІ та реакцію АМКУ», — заявив Хмельницький.
Він вважає, що компанії можуть регулювати ціни самостійно, а не тільки в автоматичному режимі.
Компанії отримають штраф, якщо АМКУ отримає докази антиконкурентних дій.