58% МСБ почали приймати цифрові платежі лише за останні 2 роки. Ще понад 80% малих і середніх бізнесів, які приймають лише готівку, планують встановити POS-систему в майбутньому.
Про це повідомляє Visa з посиланням на дані дослідження «Value of Acceptance», передає .
Який відсоток МСБ віддає перевагу цифровим методам оплати
Більшість продавців і клієнтів віддають перевагу цифровим методам оплати над традиційними готівковими операціями. Так, 58% опитаних малих і середніх підприємств почали приймати цифрові платежі лише за останні 2 роки.

Також, як свідчать результати дослідження, половина підприємств, котрі приймають цифрові платежі, розглядає їх як ключовий інструмент майбутнього зростання та розширення бізнесу.

Оплата картою. Фото: depositphotos
Visa зазначає, що цю думку поділяють і ті, хто поки не відкрив для себе безготівкові розрахунки. Зокрема, понад 80% МСБ, які приймають лише готівку, планують встановити POS-систему в майбутньому.
Зростання цифрових платежів: що відомо
Згідно з дослідженням, цифрові платежі асоціюються у продавців з більшою ефективністю. На їх думку, вони допомагають:
- мінімізувати помилки в оплаті;
- скоротити час очікування;
- зменшити черги.
Дані свідчать, що 56% торговців і 53% клієнтів віддають перевагу картковим платежам.
Також є тенденція до зниження використання готівкових коштів. Так, 83% продавців, які приймають лише готівку, відповіли, що втрачали продажі через те, що покупці не мали при собі готівки.
Водночас три чверті продавців, які вже впровадили електронні оплати, відзначають збільшення доходів і відвідуваності. Ще понад половина вважає підключення POS-системи простим, а 85% МСБ, які поки що працюють лише з готівкою, планують придбати платіжний термінал протягом наступних 2-х років.
Visa відзначає, що продавці мають побоювання щодо шахрайства за всіма платіжними каналами. Однак вони частіше пов’язані саме з готівковими операціями.
Так, 41% респондентів повідомили про зменшення страхів стосовно карткових операцій після початку приймання цифрових платежів.
Майбутні наміри МБС щодо технологій цифрових платежів: що відомо
Результати дослідження демонструють сильну зацікавленість у цифрових платіжних технологіях серед українських МСБ. Понад половина тих, хто вже приймає цифрові платежі, і три чверті тих, хто поки що працює лише з готівкою, заявили про намір інвестувати у нові платіжні технології в майбутньому.

Платіжний термінал. Фото: depositphotos
За словами Visa, торговці чекають від постачальників платіжних послуг ідей та рішень у таких сферах, як:
- програми лояльності;
- поради та ресурси щодо підвищення безпеки платежів;
- більш ефективні та безпечні B2B-платежі.
«Серед 3-х найпопулярніших додаткових послуг, якими планують скористатися як ті, хто вже приймає цифрові платежі, так і ті, хто поки що їх не впровадив, протягом наступного року, – рішення, що забезпечують миттєву обробку транзакцій, більшу зручність для клієнтів та посилений захист від шахрайства», – йдеться в дослідженні.
Що відомо про присутність на платформах електронної комерції
Visa повідомляє, що цифрові платежі активно використовуються в електронній комерції.
93% онлайн-продавців пропонують можливість оплати онлайн, причому 60% впровадили цифрові платежі за останні два роки.
Також 74% продавців приймають платежі через соціальні мережі. Це свідчить про гнучкість та адаптивність українського малого бізнесу, який використовує різноманітні цифрові канали.
Нагадаємо, у лютому 2025 року Visa оголосила про запуск технології Tap to Add Card в Україні. Ця нова розробка відкриває нові можливості для передачі даних карток до цифрових гаманців.