Для того, щоб вистояти під час війни, малому та середньому бізнесу варто дотримуватися декількох правил. Про це в колонці для пише фінансова експертка, co-founder IT-софта «Bimp» та консалтингової компанії «Бюро» Юлія Дирявко.
На другому році великої війни на передній план для підприємців виходять такі складнощі, як активна мобілізація робітників-чоловіків до ЗСУ, зниження загальної купівельної спроможності співгромадян, зменшення фінансових резервів компаній майже до критичних показників, податковий тиск і нестача кредитування.

Як МСБ залишатись стійким під час війни
«Чи є якісь універсальні рішення, щоб «утриматися на плаву»? Упевнена, що є. Безперечно, специфіка бізнесу впливає певним чином на його стійкість у воєнних умовах, проте поборотися варто», — пише вона. Експертка рекомендує:
- перенести бізнес з територій, прилеглих до лінії фронту, у більш захищені регіони країни, приміром, на захід України. «Є купа прикладів, коли невеликі крамнички, кав’ярні тощо міняли локацію і відновлювали бізнес», — додає Юлія Дирявко;
- за можливості перепрофілювати жінок на традиційно «чоловічі» професії;
- звернути увагу на державні та міжнародні програми з підтримки підприємництва. «Цікаво, що значна кількість подібних проєктів передбачають грантову підтримку. Головне, щоб ваша компанія відповідала означеним вимогам», — зазначає експертка;
- подивитися в бік міжнародних ринків. «Якщо ви виробник або надаєте послуги, цілком імовірно, що ви знайдете свого клієнта за кордоном. При цьому збережете робочі місця і допоможете вистояти Україні у цей непростий час сплатою податків», — наголошує Юлія Дирявко.
Головне від The Page
Дякуємо, що підписалися на The Page.
Буде гаряче!
Раз на тиждень ми будемо відправляти вам найцікавіші редакційні матеріали.
Я погоджуюсь з політикою конфіденційності
Читайте також