Велика трійка мобільних операторів відзвітувала про свої фінансові показники за період з квітня по червень цього року. Всім їм є чим похвалитися: доходи з абонента зростають, а їхній відтік, незважаючи на появу послуги перенесення номера, незначний. Значно швидший інтернет змушує абонентів витрачати більше, і так буде далі, відзначають експерти.
Доходи за цей період зростали в усіх стільникових операторів, однак найбільший прибуток отримав «Київстар». Його загальний дохід, як порівняти з аналогічним періодом 2018 року, зріс на 24,4% – до 5,6 млрд грн, йдеться у квартальному звіті оператора. Компанія «Vodafone Україна» за цей же період отримала виручку в 3,8 млрд грн, що на 20,7% більше, ніж минулого року. Найменший дохід у lifecell — 1,5 млрд грн. Він зріс на 16,1%
У своїх звітах оператори дають різні фінансові показники. Тому повноцінно порівняти їхню фінансову ефективність складно, каже радник першого віцепрем'єр-міністра з цифрової економіки Олена Мініч. Але можна констатувати, що вони стали більше заробляти.

Показник EBITDA у «Київстару» за цей період зріс на 46,8% — до 3,6 млрд грн, а у lifecell – на 41,7%, до 798,8 млн грн. Маржа «Київстару» збільшилась до 65%, а у lifecell — майже до 54%. Щоправда, Мініч зазначає, що таке значне поліпшення показників пояснюється змінами методики фінансової звітності операторів з 1 січня цього року.
Vodafone у своєму звіті відобразив показник OIBDA – він зріс на 13,8% в річному численні і досяг 2 млрд грн. Маржа склала 51,7%.
Скільки оператори заробляють на кожному з нас
У другому кварталі своїх клієнтів втрачали «Київстар» і lifecell. У «Київстару» абонентська база зменшилася до 26,2 млн, а у lifecell — на 1,4%, до 6,8 млн. Як пояснив керуючий партнер консалтингової групи E&C Анатолій Фроленков, відтік пов'язаний з відмовою клієнтів від другої SIM-карти. Водночас він уточнює, що зазвичай це не найбільш платоспроможна аудиторія.
У Vodafone показник абонентської бази, як порівняти з першим кварталом цього року, залишився незмінним — 19,6 млн.
«Останній квартал показав, що послуга перенесення номера, яка почала працювати в травні, поки що не страшна жодному з операторів», – говорить Мініч.
За її словами, ця послуга може істотно позначитися на основному донорі абонентів — на операторі «Київстар» — лише в тому випадку, якщо відтік складе 1–2% від бази корпоративних клієнтів (10–20 тис.). Адже дохід з одного абонента (ARPU) у них у кілька разів вищий, ніж у користувачів передплачених сервісів.
Поки що найнижчий ARPU у lifecell. За рік він зріс на 27,3% – з 41,7 до 53,1 грн. У Vodafone він збільшився на 17,3% (з 52 грн до 61 грн). А у «Київстару» – на 26,9% (з 51 до 66 грн). За прогнозами, цей показник продовжить зростання і протягом наступного квартала.
Як будуть зростати доходи далі
Згідно зі звітністю Vodafone, доходи компанії зростали переважно завдяки 4G-трафіку. У середньому 4G-клієнт Vodafone щомісячно використовував 7,7 ГБ — це вдвічі більше, ніж використовують 3G-клієнти. Загальний обсяг інтернет-трафіку за рік збільшився удвічі.
Схожа картина і в інших операторів. У lifecell активна 3-місячна база користувачів широкосмугового Інтернету на базі 4G на кінець кварталу склала 40% від усіх користувачів дата-послуг. Як наслідок, середнє споживання дата-трафіку за рік зросло на 89%, наголошується у звіті оператора. У «Київстару» обсяг споживання цифрового трафіку зріс 84%, в середньому абонент передавав 3,3 ГБ на місяць.
Зростали доходи також за рахунок тарифної політики, говорить Фроленков. "Vodafone» регулярно змінював вартість тарифів, у lifecell вони то збільшувалися, то зменшувалися, у «Київстару» більш «рівно» з тарифами», — підкреслив він.
Наступного кварталу експерти прогнозують продовження зростання прибутковості операторів.
«Це буде повторенням динаміки літа, плюс ще сезонна крива – восени зазвичай все зростає. Відповідно, доходи можуть бути трохи більшими», – вважає Фроленков.
«Але найбільше виграє той, хто швидше покриє своєю мережею 4G решту міст, тому що в подальшому очікується не тільки збільшення покриття, але й збільшення кількості смартфонів у населення», – додає Мініч.