Не дивлячись на завмерлу економіку і падаючий курс гривні ми вийшли на перше місце в Європі по зростанню ринку продажів нових авто. Українці прагнуть в щоб те не стало купити «колеса» з метою в разі повторного карантину не опинитися замкненими в чотирьох стінах.
Люди, які на час карантину залишилися без метро та громадського транспорту, кинулися купувати автомобілі. Але не «хотєлки», на які планомірно відкладали кошти, а ті, на яких у разі ремісії карантину можна їздити до «Ашану», на дачу та до батьків у село. Ті з них, у кого автомобіль було далеко не на першому місці, кинулися вивчати різні програми позик, оренди та лізингу.
Як і раніше, лідирують профільні кредити. По-перше, процентна ставка за ними в середньому є вдвічі нижчою, ніж за звичайними споживчими кредитами. По-друге, отримати їх стало набагато простіше, оскільки автомобіль залишається в заставі у банку. По-третє, тепер для оцінки платоспроможності клієнта не потрібна купа нотаріально завірених документів, як п'ять років тому. Достатньо паспорта, ІПН і довідки про доходи за пів року. По-четверте, «схвалення» позики тепер займає годину-півтори, а не тиждень. По-п'яте, усі офіційні дилери давно розробили у зв'язці з банками та страховими компаніями партнерські програми, а у найпросунутіших є власні інструменти на кшталт Renault Бонус і Toyota Credit.

Ілюстрація: Сергій Суховський
Ми вирішили розібратися, наскільки вигідним є брати автомобіль у кредит і скільки доведеться переплачувати за найпопулярніші автомобілі на вітчизняному ринку — Kia Sportage, Renault Duster Toyota RAV4 та інші.
Само собою, чим більше у покупця грошей на перший внесок, тим краще. Але одним із найпопулярніших форматів серед автолюбителів залишається mini-maxi, який дозволяє взяти кредит на авто на максимальні 7 років за мінімально можливого 10-відсоткового першого внеску. І переплачувати їм доведеться дуже багато — у середньому 40-60% вартості автомобіля.
Ба більше, потрібно запастися не лише калькулятором, а й лупою з валідолом, бо під час детального вивчення договору спливе безліч неочевидних платежів і комісій, у призначенні яких розібратися непрофесіоналові ой як непросто. Тут і різниця між ануїтетними та диференційованими платежами, і «страхування у страховій компанії», ніби можна застрахуватися десь ще, плюс безліч «оригінальних» витрат, які не зустрічаються в інших компаніях або називаються інакше.
Натомість менеджери-консультанти, зазвичай ввічливі та люб'язні, після прохання пояснити призначення тієї чи іншої витратної статті на кшталт «виписка з ДРОРМ», «послуги РКО» або «інші комісії» різко втрачають ентузіазм. Але потрібно йти до кінця, адже кошти позичаються на пасив, що постійно дешевшає і який не можна буде продати аж до повного погашення боргу. І якщо щомісячні виплати є близькими до половини вашого сімейного бюджету, протягом усіх цих 7 років у вас не буде можливості для фінансового маневру. І права на помилку.

Ілюстрація: Сергій Суховський