Автомобільний бізнес в Україні вже другий місяць встановлює антирекорди. За даними галузевої асоціації «Укравтопром», первинний ринок легкових авто скоротився більш ніж удвічі. Українці придбали й поставили на облік трохи менше 100 тис. легкових автомобілів. Важливу роль зіграло падіння кількості реєстрацій імпортованих авто з пробігом – 2019 року в Україні діяло пільгове розмитнення та легалізація старих європейських авто.
Також позначилася і заборона на реєстрацію – 19 березня керівництвом МВС було ухвалено рішення про припинення роботи реєстраційних сервісних центрів через поширення коронавірусу. Проте з 21 березня щодо нових автомобілів цю заборону було скасовано.
У квітні ситуація погіршилася — за три тижні квітня в Україні зареєстровано на 63% менше нових автомобілів, ніж у березні. Такі дані наводить Олег Омельницький, гендиректор інформаційно-аналітичної групи AUTO-Consulting. За його словами, продажі нових авто в Україні повернулися до показників 2015 року, коли було реалізовано 46,5 тис. машин.
Динаміку, що наразі склалася, підтверджує і засновник компанії з підбору автомобілів Kuzovlev Auto Павло Кузовлєв. «Попит на покупку автомобілів впав катастрофічно — на 50-60%. Люди стали менше цікавитися, передусім, через економічну складову. З іншого боку, відштовхує закриття сервісних центрів. Придбання автомобіля можна оформити за договором купівлі-продажу, але покупці хочуть «повноцінно» купити авто», — пояснює він.
З ним солідарний і директор з маркетингу групи компаній АІС Сергій Боровик. За його словами, клієнтський потік до торгової мережі АІС у квітні скоротився на 20-30%, а очікувані продажі за підсумками місяця будуть на третину нижче, ніж у березні.
Чи будуть падати ціни на авто?
Коронавірус, безумовно, вніс свої корективи і в цю галузь. Зараз над купівлею автомобіля замислилися навіть ті, хто вважав за краще користуватися громадським транспортом або таксі. Особистий автомобіль потрібен, насамперед, для гарантування власної безпеки. Павло Кузовлєв відзначає збільшення замовлень на американські машини. Це викликано 25% падінням цін на американських аукціонах. «Ціна для кінцевого покупця також знизиться, але фінальну вартість цих машин ми дізнаємося через 2-3 місяці, коли ця партія буде в Україні», — зазначив він.
Водночас говорити про розпродажі й значні знижки поки зарано. «Адже багато автомобільних заводів зупиняло виробництво через коронавірус, відповідно, підвищується собівартість виробництва машин та компонентів», — говорить Омельницький.
Сергій Боровик зазначає, що в їхніх автосалонах ціни було знижено на 5-10% на низку брендів, як-то FAW, KIA, Hyundai. При цьому зниження вартості торкнулося як нових, так і б/у авто. Павло Кузовлєв також констатує зниження цін на старі авто в середньому на 10-15%. «Зараз ми бачимо, що ніхто вже не купує авто за цінами, які були до карантину. Аби продати автомобіль, продавцям доводиться йти на поступки», — пояснює він.