Зірка кіберспорту: як стати чемпіоном

Олексій Слабухін
СEO кіберспортивної організації HellRaisers
Фото: tombrooks/Pixabay

Фото: tombrooks/Pixabay

Розміри призових виграшів кіберспортивних турнірів сягнули за $30 млн, а увага до кіберспорту зростає в геометричній прогресії.

Виявилося, що багатогодинні ігри в DOTA можуть принести чималий дохід, а не тільки проблеми в школі за невивчені уроки. І все ж варто пам'ятати, що чемпіонами стають одиниці.

І звичайно, дні поспіль за комп'ютером не гарантують професійного рівня гри. Проте в світі кіберспорту багато можливостей і для тих, хто просто любить те, що тут відбувається.

Telegram Logo

Гравцеві номер один приготуватися

Отже, що потрібно для того щоб стати чемпіоном у кіберспорті? По-перше, обрати дисципліну — тобто основну гру. Серед найпоширеніших зараз — це DOTA, CS:GO та Fortnite.

Як і в звичайному спорті, ви не зможете стати одночасно топгравцем у хокеї та футболі. Більше того, іноді навіть в одній і тій же кібергрі механіка може змінюватися з року в рік. Звідси, другий важливий пункт — регулярні тренування.

Google News Logo Підписуйтесь на нас в Google News!

Результат гри може залежати від долі секунди: чи встиг гравець вчасно відреагувати на дії супротивника, чи ні.

Знову ж таки, в кіберіграх навантаження на увагу, м'язову пам'ять, зір і слух — таке ж, як і в звичайних видах спорту. Реакції та майстерність потрібно постійно відточувати.

У нашому кіберспортивному клубі HellRaisers гравці тренуються по 8 годин на день: розбирають гри міжнародних турнірів, займаються з тренером, напрацьовують практику.

Це справжня робота, яка вимагає серйозних зусиль. Але вона і винагороджується: високою зарплатою, можливістю займатися улюбленою справою, перемогами в турнірах, знайомствами з гравцями по всьому світу та багато іншого.

Що робити гравцеві номер два?

Якщо виходить так, що до рівня перших гравців вам усе ж далеко, не впадайте у відчай. Світ кіберспорту — це не тільки кілька людей, які виступають на турнірах на очах у всіх.

Це ще й безліч інших фахівців, які допомагають клубам і командам процвітати. І нехай вони не завжди на видноті, без них гравці до справжнього успіху не дійдуть. Хто ці професіонали?

По-перше, це менеджмент клубу. Гендиректор, який відповідає за прибутковість, інвестиції, партнерство з турнірами та багато іншого. Якщо клуб досить великий, розподіл відповідальності може бути таким же, як і в корпорації: кожен топ відповідає за свій напрямок.

По-друге, це потужна команда з маркетингу. У кіберспорті величезну роль відіграє популярність команди. І знання про неї потрібно формувати та підтримувати.

А крім того, домовлятися з іншими брендами щодо рекламних контрактів. Значить, без маркетологів, фахівців із продажу, PR і SMM просто ніяк.

Тобто, з точки зору організації процесів, кіберспортивний клуб — це таке ж місце роботи, як і компанії інших галузей.

І, як би приземлено це не звучало, нам потрібні грамотні бухгалтери, рекрутери, юристи, асистенти та співробітники бек-офісу. Позитивна сторона в тому, що робота кіберспортивного клубу часто пов'язана з міжнародними партнерствами та не обмежена однією країною.

Професіоналам цієї сфери потрібно розбиратися в набагато більшій кількості питань. Наприклад, не тільки в законі про авторське право України, а й Казахстану або Білорусі. Або в особливостях міжнародних фінансів. Тому і зарплата в кіберспорті вища за середньоринкову.

За рамки клубу

Якщо подивитися ще ширше, то крім гравців і організованих клубів, кіберспорт потребує організаторів турнірів. Адже де ще гравці можуть проявити свої здібності, як не на ігровій арені? А це — величезна робота.

Пошук локації, договори з командами, продаж квитків і прав на трансляцію. Організатор кібертурнірів повинен бути професіоналом і менеджменту, і продажів, і креативу одночасно.

Крім того, пам'ятаємо і про широку аудиторію, яка любить кіберспортивні видовища.

Коментатори трансляцій, блогери та журналісти, що спеціалізуються на темі кіберспорту, можуть отримати і хороший дохід, і увагу великої кількості глядачів, і цікаві пропозиції щодо співпраці від відомих брендів.

І зовсім необов'язково самому бути чемпіоном із Counter Strike, щоб знайти своє місце в світі кіберспорту.

The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Warning icon Помилка в тексті? Виділіть її мишкою і натисніть: Ctrl + Enter

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора

Коментарі

Всі новини