Facebook Pixel

Як запустити інтернатуру для ветеранів? Досвід RozetkaPay

Тетяна Богдан
HR Business Partner RozetkaPay

Ветеранам непросто повертатися до цивільного життя, а знайти хорошу роботу – окремий челлендж. У роботодавців є багато упереджень щодо ветеранів, і це дуже прикро. Ми хочемо показати, що ці упередження – стереотипи, з якими потрібно боротися.

Це не перший запуск інтернатури, але ми робимо це вперше виключно для ветеранів. Стажерів очікувало оплачуване навчання та адаптація в компанії, після яких ми планували продовжити з ними співпрацю. Зараз у нас 3 інтерни QA та один розробник. Розповідаємо, як ми їх шукали, залучали та які висновки зробили.

Як проходила інтернатура?

Ми розраховували інтернатуру за кількістю менторів, які можуть бути наставниками для наших стажерів. Не кожен готовий та може навчати. Так у нас зʼявилися три досвідчені QA фахівці (тестувальники). Сам процес відбору складався з анкети, тестового завдання, трьох воркшопів та фінальної співбесіди.

Ми хотіли залучити тільки ветеранів, відповідно зверталися до профільних організацій. Але, на диво, найбільше відгуків на інтернатуру від ветеранів ми отримали з IT-ресурсу DOU.

Загалом, ми отримали 22 заявки, з яких тестове завдання виконало 10 людей. Тестове завдання не було складним, ми сформували його так, щоб його могли виконати люди без досвіду та теоретичних знань.

Далі – воркшопи. На них наші технічний директор, керівник з продукту, керівник відділу тестування та майбутні наставники розповідали про специфіку роботи та комунікували з кандидатами, щоб ми могли дізнатися про них більше.

На фінальну співбесіду ми запросили всіх кандидатів. Ми оцінювали два головних критерії – відповідність культурі компанії та бажання розвиватись, як QA.

Здивування, засмучення та захоплення

Історії майже всіх кандидатів варті окремого фільму. Окрім кандидата, який виявився не ветераном. Так, кандидат пройшов всі етапи і на фінальній співбесіді визнав, що просто хотів отримати першу роботу. Звісно, ми йому відмовили.

Ми не запитували про бойовий досвід кандидатів, а от попередній досвід мирного життя виявився дуже цікавим. Хтось мав власний бізнес, хтось будував карʼєру маркетолога, хтось був вчителем інформатики. Кожна історія особлива.

Один із кандидатів після демобілізації виїхав за кордон на заробітки, бо не мав можливості знайти роботу в Україні. І це дуже сумно.

Інший кандидат попри виконане завдання та зацікавленість в QA, більше часу присвячував вивченню front-end. Ми це проговорили, і тепер окрім 3 стажерів-тестувальників маємо ще 1 стажера-розробника.

Що далі?

У кожного стажера є ментор чи наставник, можна назвати як завгодно. Це людина, яка ставить задачі, допомагає, контролює виконання і навчає не теоретично, а на практиці. Також кожні два тижні ми будемо проводити один воркшоп, щоб закріпити практику-теорію.

Стажування триватиме три місяці, і це, по суті, – випробувальний термін. Ми сподіваємось, що всі вони пройдуть його успішно, і через 3 місяці у нас будуть навчені джуніор-фахівці.

Поради іншим бізнесам, які займають реінтеграцією ветеранів

Наймайте ветеранів, ми маємо підтримувати їх не на словах, а ділом. Тепер трохи практичних порад, які ми можемо дати, спираючись на власний досвід:

  • Не ставте єдиний критерій відбору. Наприклад, для нас важливо, щоб людина була ціннісно наша. Попри військовий досвід, ми можемо збігтися цінностями, або ні, і це нормально.
  • Обовʼязково навчання та стажування має бути оплачуваним з боку компанії. Це чесно та відповідально стосовно кандидата.
  • Не питайте про бойовий досвід. Від кандидатів ми чули, що на інших співбесідах таке буває. Крім того, що це некоректно, ще може травмувати людину.
  • Готуйте наставників. Тільки якщо співробітник всередині компанії вмотивований та експертний, він зможе якісно навчити та передати знання.
  • Проводьте лекції з інклюзивності для команди. Здається, що всі все розуміють, але краще окремо проговорювати, якою має бути коректна комунікація, щоб всі почувалися комфортно.
  • Проговорюйте гострі моменти. Наприклад, в нас були побоювання, як відреагують ветерани на те, що у нас є співробітники, які перебувають за кордоном. Щоб уникнути можливих непорозумінь та бути чесними, ми обговорювали цей момент під час співбесід. І всі сприйняли інформацію нормально.
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]