Тренд на універсальність на українському ринку набирає обертів. Люди прагнуть отримувати максимум можливостей, витрачаючи мінімум зусиль, що робить універсальні сервіси особливо актуальними. Популярні українські платформи, де окрім купівлі/продажу товарів можна ще й знайти житло чи роботу, стають зручними повсякденними помічниками.
У подорожах універсальність означає доступ до різних послуг у межах однієї платформи: купівля квитків на різні види транспорту чи пошук попутників, бронювання житла, пошук екскурсій чи навіть рекомендації щодо маршрутів.
Зручність онлайн-бронювання послуг очевидна: 80% мандрівників у всьому світі хочуть мати можливість бронювати свої подорожі виключно онлайн. Ця тенденція особливо сильна серед молодших поколінь: 86% міленіалів і 83% зумерів віддають перевагу комплексним рішенням онлайн-бронювання.
Детальніше про те, як тренд на універсальність платформ впливає на подорожі та мобільність, розповідає координаторка комунікацій BlaBlaCar в Центральній та Східній Європі Марина Пухова у матеріалі для The Page.
Як універсальні платформи спрощують процес планування подорожі?
Зручність і економія часу. Універсальні платформи дозволяють уникнути необхідності використовувати кілька різних додатків для планування поїздок. Це може бути особливо корисним у випадку складних маршрутів через декілька країн – наприклад, з України до Іспанії через Польщу, Німеччину, Францію. Тоді в пригоді стають міжнародні сервіси, які дозволяють забронювати різний наземний транспорт для всього маршруту в одному застосунку. Наприклад, нещодавно в Іспанії на додачу до карпулу та автобусів ми додали на платформу ще й можливість купити залізничні квитки.
Інші компанії транспортного сегменту також тестують різні варіанти універсальності. Наприклад, раніше в Україні Uber працював у форматі громадського транспорту з фіксованими маршрутами. А Uklon наразі тестує рейсові автобуси в Буковелі.
Переваги універсальних платформ актуальні і для внутрішніх поїздок, оскільки пропонують оптимальні варіанти дістатися туди, де вибір транспорту може бути не надто великим.
Персоналізація та цифровізація. Транспортна цифровізація та диджиталізація ринку продажу квитків сприяє кращому користувацькому досвіду та покращує рівень послуг для пасажирів. Сучасні універсальні сервіси аналізують вподобання користувачів і пропонують найзручніші варіанти транспорту або маршрути.
У партнерстві з перевізниками чи готелями платформи пропонують зручне порівняння цін і часу подорожі. Усе це можна зробити на одному вебсайті чи у застосунку, не виходячи з дому та без черг. Користувач може бачити максимум інформації про переваги, що дозволяє легше обрати серед безлічі пропозицій.
Функції, які пропонують додаткові зупинки для пасажирів, дозволяють водіям ефективніше використовувати ресурси та заощаджувати кошти, а пасажирам – зручно доїхати за відсутності альтернатив. Все це також було б неможливим без розвитку цифрових технологій, залучення ШІ, що робить сервіси для планування поїздок ще доступнішими та зручнішими для користувачів.
Однак технологічний розвиток подібних платформ не обмежується персоналізацією – дедалі більшого значення набуває кросплатформність.
Тренд на кросплатформність. Сучасні платформи для планування поїздок забезпечують доступ до сервісів із різних пристроїв і дозволяють зберігати маршрути навіть в офлайн-режимі. Деякі платформи інтегрують квитки, маршрути та бронювання в єдиний електронний гаманець, що доступний із будь-якого пристрою.
Наприклад, через популярні сервіси з бронювання готелів можна додатково замовити квитки на літак, медичне страхування чи орендувати авто, а також зберігати всю цю інформацію в одному місці, з доступом з будь-якого пристрою. Своєю чергою, Google Maps дозволяє переглядати мапи офлайн після попереднього завантаження даних.
Таким чином, універсальні сервіси вже сьогодні змінюють правила гри на ринку подорожей. Вони роблять подорожі доступнішими, а їхнє планування – швидшим та простішим.
Втім, універсальні сервіси – це не лише про зручність. Це відповідь на глобальні виклики та тренди, такі як цифровізація. Ще 5-10 років тому для купівлі автобусного квитка потрібно було звертатися в касу на автовокзалі. А вже сьогодні ми бачимо як український транспортний ринок інтегрується в глобальні тенденції, створюючи конкурентоспроможні продукти як для внутрішніх, так і міжнародних користувачів.
Наостанок, кілька простих порад, як ефективніше використовувати можливості наявних універсальних платформ.
- Порівнюйте ціни. Використовуйте сервіси, які надають функцію порівняння вартості або дозволяють розділяти витрати з іншими мандрівниками, щоб заощадити кошти.
- Користуйтеся бонусами. Більшість платформ пропонують знижки для нових користувачів та пільгових категорій населення (дітей, школярів, студентів, пенсіонерів тощо) чи оголошують сезонні акції.
- Використовуйте функції автоматизації. Додатки, які зберігають історію ваших подорожей, допоможуть планувати поїздки швидше.