Facebook Pixel

Скільки заробляють в Uklon, пояснює співзасновник сервісу Сергій Смусь

У другій частині інтерв’ю Сергій Смусь, операційний директор і співзасновник сервісу Uklon, розповів The Page про те, скільки заробляють водії, на яких умовах зараз співпрацюють із ними, про роботу алгоритму, який регулює ціни, та про власні враження, коли він виїжджає як драйвер.

На яких умовах Uklon співпрацює з водіями

Багато людей йдуть у драйвери, коли втрачають роботу. Чи всім зараз вистачає замовлень?

У нас довго був високий вивіз. Автівка дуже швидко знаходилась і приїжджала — плюс, але перші три-чотири місяці після початку війни драйверам справді бракувало замовлень. Від липня-серпня ситуація почала вирівнюватися. Зараз заробітки наших партнерів ще далекі від довоєнних, тому що подорожчали пальне та амортизація автомобіля. Хоча ми підвищили тарифи, цього однаково не вистачає.

Скільки у середньому заробляє драйвер протягом місяця?

QuoteДесь до 10 тис. грн за мінусом усіх витрат. Є драйвери, які виконують по одному замовленню на день, інші — по тридцять, тому це дуже усереднений показник.

Які вимоги до тих, хто хоче з вами співпрацювати?

До транспорту доволі багато вимог. Не можна працювати на купе, двохдверних авто. Плюс стан автомобіля, який, наприклад, не може бути синій, а двері чорні, чи побитим.

Окрім того, є серйозні критерії до драйверів. Ми співпрацюємо з компанією YouControl, де можемо перевірити певну інформацію, зокрема наявність судових справ, заборгованість, чи не їздив під наркотиками або напідпитку, інші правопорушення.

Деякі авто брендовані. Що за це отримує власник?

До війни за це були бонуси для драйверів. Після початку вторгнення ми прибрали усі бонусні програми, як і знижки для клієнтів.

Але знижки поступово повертаються. У деяких містах почали відновлювати бонуси за брендування: це програма лояльності, у якій ми даємо знижки для наших водіїв від партнерів (пальне, шини, супермаркети). Якби завтра закінчилася війна, я думаю, десь за три місяці бонуси відновилися б у всіх містах. Сьогодні це для нас чималі витрати, тому ми їх прибрали.

Інфографіка: Олександр Шатов

Інфографіка: Олександр Шатов

Який відсоток бере собі система?

Комісія становить по України від 5 до 19%. Все залежить від регіону, від міста. Коли почалася війна, у багатьох містах скасовували комісію, щоб усі могли спокійно працювати. Потім поступово почали її повертати, але деякі міста так і залишилися без неї — прифронтові Харків, Суми, Миколаїв.

QuoteВід цього року комісію поступово почнемо підвищувати. У Харкові буде, можливо 5%.

Є обмеження часу роботи драйверів заради безпеки, але ж вони можуть легко обходити цю вимогу, наприклад, реєструватися у різних системах. Щось можна з цим зробити?

Я вважаю, що треба перевіряти такі заяви. Наприклад, один із наших конкурентів дав новину, що драйвер може працювати 12 годин і потім програма вимикається. Але це був радше піар-хід, він не спрацював. Також вони заявили, що зробили контроль швидкості: якщо драйвер її перевищує, отримує попередження. Ми також хотіли собі це зробити, тому сідали самі, перевіряли і переконалися, що воно не працює.

QuoteУ нас є багато аналітики (ми бачимо середню швидкість водія, його рейтинг, відгуки клієнтів тощо), спираючись на яку, можемо попередити водія, щоб він виправився, або він буде заблокований.

Скільки трапляється ДТП з вашими водіями?

Ми страхуємо років п’ять, тож чітко розуміємо, скільки у нас щороку трапляється ДТП, скільки з них серйозних. Якщо перераховувати на кількість замовлень, то за всі роки аварійність низька — 0,001%.

QuoteКоли драйвери Uklon чи інших сервісів потрапляють у ДТП, це спричиняє розголос, здається, що чи не всі автівки потрапляють в аварії. Це не так.

За 2022 рік було 120 випадків отримання страхової виплати. З них тільки три були більш-менш серйозні з великими виплатами.

Як працюють застосунок та алгоритм Uklon

Ви використовуєте алгоритм, який регулює ціни у співвідношенні попиту та пропозиції. Уявіть себе на місці драйвера. На годиннику 21:30, він знає, що через пів години, коли метро зачиніться, тариф почне швидко зростати. Навіщо ж йому їхати зараз, краще потім за одну поїздку заробити удвічі більше. Чи не так?

Не так, тому що драйвери різні. Є такі, як ви розповідаєте: вони можуть на бордюрі стояти й ловити прекрасні замовлення кудись у Бориспіль. Є ті, які постійно їздять за кожним замовленням, вони виїжджають, щоб заробити. У нас є функція, яка допомагає постійно працювати: коли людина завершує своє замовлення, може взяти інше, навіть ще не завершивши це.

QuoteНаш застосунок дає змогу працювати різним групам драйверів. Людина може працювати за швидким пошуком і постійно брати всі замовлення поблизу неї, а може ставити фільтри.

Це саме про тих, хто стоїть на бордюрі. Він поставив фільтр — замовлення, скажімо, «тільки 100 грн за км» — і чекає. Так він може просидіти 10 годин, але потім прилетіть неймовірне замовлення, і він поїде.

Є інші фільтри. Наприклад, якщо я їду додому, то ставлю свій район, і мені знайдуть замовлення саме там, де я зараз, за моїм маршрутом. Свого часу ми таким чином залучили дуже багато людей, які мають роботу, але дорогою додому когось підвозять.

Є ще один момент. До війни драйверів бракувало, попит був набагато більший, ніж пропозиція, тому ціни підвищувалися. Вони ростуть, щоб знайти баланс: хтось із користувачів відмовиться їхати за такою ціною, хтось із водіїв захоче — тоді й пропозицій буде більше. Сьогодні така сама ситуація незадовго до комендантської години.

QuoteВід 21:30 кількість водіїв зменшується, тому що вони ризикують не потрапити вчасно додому. Тому той, хто хоче поїхати, має заплатити трохи більше.

Про блокування водіїв в Uklon та про їхню підтримку

Операційний директор і співзасновник сервісу Uklon Сергій Смусь. Фото: Uklon

Операційний директор і співзасновник сервісу Uklon Сергій Смусь. Фото: Uklon

Що має зробити водій, щоб система його забанила назавжди?

Та багато чого він може зробити. Може нахабно поводитися, обматюкати... От завжди запитують, а що ми зробимо водію? А що ми зробимо клієнту?

Це моє наступне запитання.

Я на цьому наголошую, тому що ситуації бувають різні. Я вже не пам’ятаю, коли виїжджав як водій, але до війни це було дуже часто. І коли ти у ролі водія, розумієш, наскільки це складна робота, наскільки різні люди можуть сидіти позаду — напідпитку і таке інше. Є водії не дуже, є й клієнти такі ж. Це життя.

Кожен із нас зустрічав «професійних» таксистів, які не замовкають під час поїздки. Ваші драйвери останнім часом мовчать. Як ви цього досягли?

Команда постійно спілкується з водіями, бо щодня трапляються якісь кейси. Наші сервіси іноді збирають водіїв і проводять навчання. Публікуємо рекомендації у застосунках, як поводитися, щоб заробити більше, отримати чайові.

QuoteЄ телеграм-канал з нашими драйверами, є підтримка. Щодня багато водіїв телефонують.

Це накопичувальний ефект. Постійно щось робиш для цього і стає краще, але треба ще вдосконалювати.

Мені було дуже приємно, коли я порівнював, наприклад, київський сервіс із сервісами у Польщі. Київський почав випереджати. Мені здається, що наші водії спокійніші. А якщо йдеться про автівки, то у нас вони набагато кращі, ніж у Польщі, вже не кажучи про Азербайджан: у порівнянні з ним у нас взагалі просто лакшері-сервіс.

Подякувати 🎉