Чим живе та чим житиме український ринок заходів у період карантину? На досвіді івент-агентства Ant@Hill стає зрозуміло, як він може вижити у кризовий час.
Івент-індустрія — один із найбільш конкурентних і стресостійких ринків країни. Ми звикли розробляти ідеї щодня та змінювати їх в залежності від сучасних реалій.
Саме вміння адаптуватися до нових форматів не дозволить ринку загинути: у івенторів накопичилося багато навичок, необхідних для потреб інших сфер економіки. Робота була раніше, робота є і зараз.
Нові виклики та можливості
Карантин, як і будь-які інші обставини, приносить з собою як виклики, так і можливості. Івентори зіткнулися з тотальним світовим і, відповідно, українським спадом економіки.
Це загрожує зниженням вартості продукту і відтоком талантів з індустрії. Один організатор зможе супроводжувати більше проєктів за той самий час. У підсумку ринок отримає більше бокс-рішень і менше творчості.
Позитивним моментом стала можливість отримати нові знання та навички. Ми переглянули свою думку про онлайн-рішення. Це дало нам шанс спробувати нові формати та продукти: наприклад, ми розробили онлайн-тімбілдінг і програму психологічної підтримки в умовах карантину для співробітників.
Одне зрозуміло напевно: криза — це завжди випробування. Після попередніх криз 2008-го і 2014-го років наша команда повністю оновилася.
Тоді, як і зараз, не було правильних рішень — були просто рішення і пошук нових знань. Унаслідок чого ми прийшли до нинішньої стратегії — це головне досягнення.
План роботи на період карантину
Початок року був досить веселим: упродовж одного тижня у нас було близько 40 заявок на розробку концепцій заходів, а вже наступного тижня все це перенесли або скасували.
До віддаленої роботи адаптувалися практично за день. Ми часто проводили заходи в різних містах України, тож віддалене спілкування для нас не було новим.
Ми не розписували детальні сценарії — песимістичний і оптимістичний, адже «всі плани хороші перед початком битви».
Після тижня відмін команда зібралася на нараду та прийняла рішення у форматі простою та зрозумілої стратегії: keep calm and carry on – просто продовжувати робити свою роботу в нових умовах. Тримати руку на пульсі, шукати нові інсайти, приймати рішення і робити те, що у власній компетенції.
Задля оптимізації витрат і заробітку колективу довелося, звісно, прийняти кілька складних рішень: урізали практично удвічі, але нікого не звільнили.
Команда — моя друга сім'я, і ми завжди стоїмо горою один за одного. Якщо у нас немає прибутку сьогодні — це розуміють усі, і разом ми шукаємо нові шляхи.
Майбутнє івент-індустрії
Онлайн-рішень однозначно стане більше. Перший тренд став зрозумілим ще в момент скасування Женевського автосалону, коли презентації деяких ключових автомобільних марок пішли в онлайн.
Міжнародні бренди отримали досвід великих інвестицій у маркетинг онлайн-презентацій, і стало зрозумілим, що це перейде з головних офісів корпорацій в локальні.
Івенти не зникнуть. Я не вірю, що від івентів відмовляться. Людство століттями їсть паски, варить холодець і танцює на весіллі, незважаючи ні на що – причин для відмови від усталених традицій я не бачу.
Багатьом зараз не вистачає тактильних відчуттів від почуття спільності, дзвону келихів і бородатих історій про те, хто як погуляв на корпоративі. Мине час, ситуація пом'якшиться, і всім нам захочеться емоцій від прямого спілкування.
Люди стануть терпимішими. У нас з'явиться спільний досвід горя — не тільки локальний, але й глобальний. На одну цінність у всіх нас стане більше, а ми один одному будемо більш зрозумілими.
Карантин рано чи пізно закінчиться, і люди знову захочуть хліба та видовищ. Наше завдання — продовжувати діяти та залишатися сильними там, де ми вміємо.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора