починає серію публікацій історій бізнесів про те, як на них вплинув коронавірус і як вони трансформуються в період карантину.
Коронавірус шириться світом і блокує багато бізнесів. Постраждали від епідемії і офлайн-кібертурніри. Однак можливість грати в мережі означає, що ринок кіберспорту ще ніколи не був у настільки сильному положенні у порівнянні з іншими бізнесами.
Як розповідає генеральний менеджер WePlay! Esports Олег Гуменюк, карантин вніс деякі корективи до графіку запланованих на рік івентів. Йдеться про те, що існує велика ймовірність того, що перший офлайн-турнір, який мав пройти в середині червня, буде перенесено на осінь. Але це не означає, що бізнес призупиниться — усі івенти перенесуть у мережу.
«Влітку повинно було бути три івенти. Велика ймовірність того, що перший офлайновий турнір, який мав пройти в середині червня, швидше за все, проведемо у вересні. Зараз ми працюємо над альтернативним планом проведення цих заходів в онлайні», — ділиться Гуменюк.
Утім, організувати онлайн-турнір компанії навіть простіше, до того ж він окупніший, ніж офлайн. Адже останній вимагає великих витрат на переміщення гравців, приміщення, його декорацію. Організація такого івенту коштує близько $300-500 тис., у той же час онлайн буде у 8 разів дешевше, розповідає Гуменюк. Але поки значного зростання аудиторії в онлайні через карантин не сталося.
Однак карантин таки приносить такому бізнесу проблеми. Їх небагато, але вони все ж є. Через закриття авіасполучення на онлайн-турніри складно привезти талантів (таланти — це кіберспортивні коментатори та оглядачі — Pед.) з інших країн, пояснює Гуменюк.
Друга проблема — спонсори, з якими співпрацює організація, вже починають замислюватися над своїми бюджетами. «Сильно бюджети ще ніхто не скорочував, але вже пішли розмови. Усі поки чекають, що буде далі», — говорить він.
Водночас він зазначає, що карантин, передусім, торкнеться класичного спорту, а ось на кіберспорт може чекати підйом.
Великі бренди і компанії воліли рекламуватися в класичному спорті, однак карантин змусить їх змінити пріоритети. За словами Гуменюка, їм потрібно десь рекламуватися, тому буде скорочено витрати саме на «класику» і є ймовірність того, що кіберспорту почнуть довіряти більше.
Він також звертає увагу на компанії, які продають медіаконтент. «Їхня сітка включала спорт, який зараз стає недоступним через коронавірус. Вони дивитимуться в бік кіберспорту. З осені він набиратиме обертів, а середній чек у таких компаній, як ми, виросте приблизно на 20%», — говорить Гуменюк.
На завершення розмови керівник компанії зазначає, що кіберспорт розвиватиметься і в період кризи. Єдине, що може змінитися, так це масштабність івентів. «Вони можуть бути не такими помпезними», — підсумовує він.