Facebook Pixel

Вечеря та екскурсії в онлайні, маски та сертифікати в кіно. Чотири історії українського бізнесу в період карантину

Автор

У багатьох країнах світу ввели карантин для боротьби з коронавірусом. Десь він триває вже місяць чи навіть більше часу. В Україні обмеження ввели з 12 березня. Тоді під приціл потрапила розважальна індустрія.

А згодом свою роботу через посилення заходів з 17 березня зупинили близько 600-700 тис. малих підприємств, свідчать дані Торгово-промислової палати.

«Вийти з карантину» бізнес мав би 3 квітня, однак цього не станеться. Вчора, 25 березня, уряд продовжив обмеження ще на на три тижні — до 24 квітня. Такі заходи потрібні для нашої безпеки, але вони плачевні для бізнесу.

Майже половина компаній вже втратили від 20% до 50% доходів, повідомили у Європейській бізнес асоціації. Підприємці скорочують зарплату персоналу, у гіршому випадку працівників звільняють. І лише 23% бізнесів можуть обійтися без будь-яких скорочень. Втім, є й ті, хто вирішив шукати нові ніші, і таких підприємців – 31%.

The Page знайшло чотири бізнеси, які трансформувалися під час карантину.

Від еко-мішечків до масок

Quote«За три тижні до карантину отримали багато запитів від постійних клієнтів щодо пошиття масок, але вирішили пошити лише 50 штук. Я зробила пост, що вони готові, і буквально за 5 хв маски розкупили», — розповідає The Page засновниця еко-магазину Bilka Ірина Білик.

У перші чотири дні магазин, який спеціалізується на продажі органайзерів, еко-шоперів та торбинок, отримував десь по 175 замовлень на маски. У середньому один клієнт купував по 6 штук. Зараз попит впав до 40 замовлень щоденно. Також на 10% зріс попит на бахіли, які вже давно у продажі магазину.

За словами Білик, зараз усі цехи завантажені на повну потужність, а шиють маски загалом 17 кравчинь зі Львова та Харкова.

Однак є у такому бізнесі проблеми — ціни на тканину під час карантину зросли, та й дістати її не так легко.

«Фабрики та гуртівні закрилися. Нещодавно, буквально перед нами, якийсь підприємець забрав всі 10 тис. метрів бавовни. Через дефіцит бавовна зі 100 грн подорожчала до 125 грн, а гумка – з 850 грн за 1 тис. м до 1,5 тис. грн», — жаліється Білик.

Підприємиця розповідає, що зараз більшість виробників хочуть зайти з масками в аптечні мережі, але зараз це дуже складно.

«Ми колись заходили з сертифікацією бахіл, і це дуже важко. Окрім цього, наразі санстанція закрита, тому сертифікацію можна лише пройти завдяки корупційним схемам».

Ірина Білик

Ірина Білик

засновниця еко-магазину Bilka

Білик додає, що цей напрямок бізнесу для неї тимчасовий, і згодом вона повернеться до еко-продукції.

Звана вечеря в online та доставка

Ресторатор Євген Клопотенко один із тих, хто до карантину працював у звичному режимі. Але тиждень тому його ресторан «Сто років тому вперед» закрився. Оскільки карантин вплинув на всі без винятку ресторанні процеси, то у відпустку пішла частина працівників — офіціанти та половина кухарів, розповідає він The Page.

Ресторатор швидко розробив нове спеціальне меню, нові послуги, серед яких – звана вечеря online та продаж десертів. Також підприємець запустив доставку по всьому Києву.

«Це мотивуватиме ту частину персоналу, яка залишилась працювати та не пішла на карантинні канікули».

Євген Клопотенко

Євген Клопотенко

кулінарний екперт та співвласник ресторану «Сто років тому вперед»

Саму доставку він не називає суперінновацією, оскільки таким самим шляхом пішла більшість закладів.

«Ми «намацаємо» щось інше, можливо, це буде якась нова популярна позиція у меню або якась нова фішка обслуговування клієнтів», — підсумував він.

Сертифікати на кіно

«Планета кіно», яка скасувала всі сеанси ще 12 березня та очікує десятки мільйонів збитків від карантину, також не гає часу. Як розповів The Page її співвласник Дмитро Деркач, днями мережа кінотеатрів запустить сертифікати на фільми за 100 грн.

«Ці сертифікати після відкриття кінотеатрів можна буде обміняти на будь-які квитки, навіть на IMAX або 4DX», — говорить він.

Зараз мережа кінотеатрів розширює можливість здійснення доставки з власного ресторану.

«Ми раніше співпрацювали лише з Glovo та планували додавати UberEats і Raketa, але робили це без поспіху. Зараз ми взялися за це активно, і за тиждень підписали контракт з UberEats. А найближчими днями запустимо доставку у Raketa».

Дмитро Деркач

Дмитро Деркач

співзасновник мережі кінотеатрів «Планета кіно»

Онлайн-екскурсії

Протягом шести років автор проєкту «Шукай» Юлія Бевзенко провела для українців та іноземців близько 1,2 тис. піших прогулянок Києвом. Але через коронавірус клієнти скасували всі екскурсії на березень-квітень. Тож підприємиця подумала, чому б не запустити подібні прогулянки, але в онлайні для дітей.

«Прийшла ідея виходити в прямий ефір з дому. Я готую презентацію з фотографіями Києва, картинками та інтерактивами, щоб діти розуміли, про що я говорю».

Юлія Бевзенко

Юлія Бевзенко

автор проекту «Шукай!»

Всі онлайн-екскурсії транслюються через сервіс Zoom. За словами Бевзенко, перші дві екскурсії вона зробила безкоштовними, однак всі наступні – платні. Також вона пропонує своїм клієнтам абонементи на 2-5 екскурсій.

Чи працюватиме над екскурсіями в мережі після карантину, Бевзенко ще не знає, оскільки поки що незрозуміло, коли туристи знову розпочнуть замовляти прогулянки Києвом. Через карантин сезон на них, найімовірніше, розпочнеться із запізненням – десь в середині літа, зауважує підприємиця.

Подякувати 🎉