Для сфери PR і комунікацій, як і для всього світу, 2020 рік став переломним: змінилися правила гри на ринку, з’явилися нові потреби та цікаві тренди. На початку нового 2021 року ми сповнені надій і з оптимізмом дивимося в майбутнє. Спробуємо розібратися, на що варто звернути особливу увагу 2021 року і як краще перерозподілити ресурси фахівцям із комунікацій і зв'язків із громадськістю.
Віртуальний маркетинг
Проведення подій в онлайні стане маркетинговим інструментом. Фешн-покази, діджитал-фотовиставки, онлайн-екскурсії – індустрія вигадуватиме нові форми залучення аудиторії, не виходячи в офлайн. Для прикладу, свою нову колекцію Balenciaga презентував у вигляді гри.
Hyper-personalized experiences
За даними Accenture, 75% користувачів купують у компаній, які знають їхнє ім'я та створюють рекомендації з огляду на історію їхніх покупок. Тому компаніям варто добре вивчити свого клієнта індивідуально, знати його забаганки та пам’ятати дату народження.
Окрему увагу в цьому питанні варто приділити розвитку каналів у месенджерах (Telegram, WhatsApp, Viber), оскільки абсолютна більшість користувачів стали віддавати перевагу коротким, лаконічним повідомленням, які просто «вискакують» як сповіщення на екрані. Лонгріди відходять у минуле, що особливо важливо для фахівців, які відповідають за зв'язки з громадськістю.
Відеоконтент
Збереже лідерство та зміцнить позиції. Відео простіше для сприйняття, ніж нескінченні потоки навіть найкращого текстового контенту. Додайте до цього лайв і stories — й отримаєте комбо для швидкого та якісного залучення аудиторії.
Short-form контент, який триває менше ніж 10 хвилин, виявився ефективним підсилювачем настрою та відвертанням уваги: 69% споживачів витрачають на перегляд цих відео від 30 хвилин до 3-х годин щодня. За даними TheSoul, Gen Z найактивніші в binge-watching (перегляд шоу, серіалів по 6-7 серій поспіль, що стало популярним завдяки Netflix).
І тут йдеться не про те, якого рівня продакшн може дозволити собі компанія. Важливо те, як саме ви транслюватимете свій продукт.
Екологічність, рівність і залученість
Говоріть про цінності – критерії, які починають відігравати все більшу роль для клієнтів і партнерів. Фокус — на соціальні проблеми міленіалів, які мають найвищу покупну спроможність. Такі клієнти вибирають продукти та послуги компаній, цінності яких вони поділяють.
Спостерігаючи за тим, як бренд або організація ведуть активну діяльність щодо поліпшення життя людей у суспільстві й захисту довкілля, люди з більшою ймовірністю оберуть їх, бажаючи бути причетними до позитивних змін.
Для прикладу наведу кейс Feed SA – благодійної організації, яка допомагає з харчуванням південноафриканським дітям. Для просування свого проєкту вони застосували «партизанський маркетинг», а саме використали фото дітей у кошиках для купівлі продуктів. Люди бачили обличчя дітей і робили пожертвування, купували й передавали харчові продукти.
Influencer marketing
Підхід до роботи з інфлюенсерами та блогерами став більш осмисленим і стратегічним. Якщо раніше йшлося про точкові інтеграції, то тепер бренди прагнуть повноцінного амбасадорства.
Це тільки деякі тенденції, які варто очікувати 2021 року у сфері PR. Упевнена, що ринок комунікацій піде набагато далі, і ми з вами започаткуємо ще більше цікавих трендів у сфері зв'язків із громадськістю. Робіть ваш піар не заради піару, а заради вашої місії.
Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора