Пошук роботи – окрема робота, за яку ще й не платять. Пошук роботи в кризу – задачка з зірочкою. Пошук роботи зараз – задачка з трьома зірочками. Але якщо фокусуватися на тому, що зараз ринок не лояльний до кандидатів, то діла не буде. Тому тримаємо вектор на результат та можливості, які маємо. Чим відрізняються кількісна та якісна стратегія пошуку роботи, які плюси та мінуси, та як обрати свою, розповідає Тетяна Богдан, HR Business Partner RozetkaPay.
Орієнтир на кількість
Кількісна стратегія фокусується на тому скільки резюме ви відправили та як багато годин провели у пошуку роботи. Тут принцип «більше = краще». Тобто чим більше ви відправите резюме, тим вищі шанси потрапити на співбесіду і отримати роботу. Логіка справедлива, але вона має певні недоліки:
- відсутність фокусу на тому, що дійсно важливе і потрібне для конкретного кандидата;
- високий ризик отримати пропозицію, вийти на роботу і продовжити шукати роботу. Це не дуже добре для всіх сторін процесу;
- швидке розчарування в ринку і токсичність. Я бачила багато постів про те, як складно знайти роботу. Будемо чесними: всі рекрутери бачать подібні дописи, і ставлення до такого кандидата може бути упередженим.

Але, звісно, плюси у кількісній стратегії теж є. По-перше, це відчуття зайнятості. Кандидат 100% часу присвячує пошуку, і це помітно і для оточення, і для ринку. По-друге, більше компаній матиме ваше резюме, тож і рекрутери знатимуть про кандидата.
Однак важливо також розуміти, що за такою метушливістю та хаотичністю частіше за все ховається страх і невпевненість у майбутньому. І це не дивно в наш час. Але варто визнати, що ця стратегія є менш ефективною, якщо мова про довготривалу співпрацю з надійною компанією.
Якість в пріоритеті
Коли ми говоримо про якісну стратегію, то маємо на увазі оцінку реальної ситуації, наміру кандидата та складання плану. Тут вам дуже допоможе блокнот. Дайте відповіді на запитання письмово, тільки для себе.
- Який я маю досвід? Тут важливо виписувати буквально все, що вмієте робити, не знецінюйте, наприклад, роботу промоутера в підлітковому віці. Це ваші +100 балів до комунікації та проактивності.
- Яка у мене фінансова ситуація? Чи маєте фінансову подушку або підтримку, поточну роботу і можете присвятити пошуку пару місяців.
Виміряти намір – важко, але варто чесно собі відповісти на запитання «Чого я хочу? Чим мені подобається займатися? Чим готовий/готова займатися?».
Також дуже важливо зрозуміти, якою ж має бути компанія та команда, аби ваша співпраця була продуктивною. Тут рекомендую вправу, яка допоможе. Потрібно виписати критерії оцінки компанії, в якій ви хочете працювати. Не обмежуйте себе! Тут може бути розмір ЗП, критичність вашої ролі, використання календаря в роботі, репутація CEO тощо.
Коли перелік готовий, можна переходити до плану. Маємо оцінити, наскільки взагалі відповідаємо критеріям для компанії, чи релевантний досвід і як потрібно діяти, щоб отримати роботу мрії. Це можна зробити самостійно або звернутися за консультацією до кар’єрного консультанта. Він же і допоможе з правильною подачею резюме.
Час діяти
Після такої важливого підготовчого етапу необхідно переходити до безпосередньої розсилки резюме. І тут теж є декілька важливих моментів, на які варто звернути увагу.
Супровідний лист. Він обов’язковий, щоб не загубитися серед десятків інших кандидатів.
Вивчення компанії. Перш ніж відправляти резюме – прочитайте про компанію, список співробітників, статті в ЗМІ (якщо є). Це допоможе сформувати якісний супровідний лист, на який рекрутер точно зверне увагу.
Чат GPT. Так, він може допомогти у структурі листа, але не сподівайтеся лише на нього – супровідний лист має бути щирим і від вас.
Чесність. Якщо розумієте, що немає потрібного досвіду, напишіть про це в супровідному і запитайте, наскільки це критично.
Ставте запитання. Це важливо на співбесідах, бо так компанія зможе краще оцінити вас, а ви будете впевнені у своєму виборі. Тут допоможе той перелік критеріїв, який робили попередньо.
Шлях якісного підходу не такий швидкий і легкий, але точно більш глибокий і пропрацьований. Недоліки в ньому теж є – це довго і доволі складно. Але і результат буде відповідний. Загалом, яку б стратегію ви не обрали, варто сфокусуватися на ній і діяти. А також бути готовим до відмов та «не опускати» руки.