Facebook Pixel

IT-інфраструктура ЖК як інструмент маркетингу для девелоперських компаній

Данііл Слізінов
СЕО DJIN & GREENHUB

В Україні практично всі громадяни в захопленні від можливостей мобільного додатку «Дія» та концепції «держава в смартфоні». Кампанію з діджиталізації почали в 2019-му, і на сьогодні Україна є однією з передових країн у цій сфері. На ринку девелопменту почала роботу Державна інспекція архітектури та містобудування – ДІАМ, яка замінила собою сумнозвісну Державно архітектурно-будівельну інспекцію – ДАБІ. В Україні запровадили прозору електронну дозвільну систему в сфері будівництва.

QuoteНа хвилі інтересу до діджиталізації забудовники почали замислюватися про застосування IT-систем для привертання додаткової уваги до своїх об’єктів та підвищення якості сервісу. IT-інфраструктура, яка полегшує повсякденне життя людини та мобільні додатки для взаємодії з керуючою компанією, є сталим трендом на ринку девелопменту.

Пік обговорення необхідності впровадження цифрових інструментів для керування нерухомістю припав на 2020-2021 роки, але на ринку досі майже немає успішних кейсів з комплексного впровадження. Це тому, що IT-сфера дуже відрізняється від девелоперського бізнесу, і впровадження IT-продуктів вимагає зовсім інших компетенцій та підходу, а девелопери намагаються екстраполювати свій попередній досвід на непритаманну для цього сферу.

Що потрібно, щоб IT-інфраструктура стала перевагою під час вибору ЖК

На це питання є очевидна відповідь – вона повинна працювати. Smart-інфраструктура може стати однією з сильних сторін при виборі конкретного об’єкту нерухомості, але інвестор повинен побачити, як це працює, у відділі продажів, щоби це стало додатковим аргументом під час вибору нового житла. Він повинен мати змогу самостійно протестувати взаємодію обіцяних IT-інструментів з майбутньою інфраструктурою ще не збудованої будівлі, і чим більше інструментів буде працювати одразу – тим більшим буде ефект від інновацій!

Мінімальним комплектом для демонстрації smart-можливостей є повністю працюючий функціонал для взаємодії з керуючою компанією, автоматизований збір показників та відображення їх у режимі онлайн в мобільному додатку, автоматизована процедура виставлення рахунків та керування деякими з систем всередині майбутньої будівлі.

З чого складається IT-інфраструктура в ЖК

Smart-інфраструктура знаходиться на перетині між фізичною інфраструктурою об’єкту та суто програмними рішеннями. Вона забезпечує автоматизацію всіх процесів, безпечну експлуатацію об’єкта, автоматизований обмін потрібними даними та зниження вартості експлуатації.

Найчастіше, це симбіоз з комплексної системи диспетчеризації будівлі та програмним забезпеченням для керування нерухомістю, які інтегровані між собою. Першим інструментом, зазвичай, користуються лише сервісні служби, а другим – керуюча компанія та кінцевий мешканець.

QuoteБез правильного підбору кінцевого обладнання не буде чим керувати після завершення будівництва, а без технічного завдання на розробку інформаційної системи неможливо побудувати IT-рішення, скільки б грошей ви не мали на початку.

Що трапляється найчастіше з реалізацією функціоналу ІТ-інфраструктури

Програмна реалізація функціоналу, зазвичай, виявляється набагато складнішою, довшою та дорожчою, ніж планувалося. Типовим прикладом для будівельного ринку в цілому є відповідь одного з київських забудовників на запитання журналіста під час відкриття продажів однієї з черг комплексу еліт-класу – «ми запланували купу інновацій, але поки що не придумали, як це все буде працювати одне з одним». Це – так зване «магічне мислення», коли ми помилково вважаємо, що достатньо лише нашого бажання, щоби все запрацювало, і жодних інших дій для цього не треба робити.

До чого треба готуватися забудовнику

Враховуючи, що цикл будівництва складає в середньому два роки, а маркетинговий результат від нововведень потрібен відразу після старту продажів, готуватися до впровадження IT-інструментів треба одночасно з початком проєктування нової будівлі. Розробка чи адаптація програмного забезпечення займе не менше часу, ніж проектування та зведення будівлі разом узяті, а його функціонал безпосередньо залежить від обладнання інженерних систем, яке буде застосовано при проєктуванні.

Це відповідальна та кропітка робота, тому найкращим варіантом для забудовника буде призначити особу, відповідальну за реалізацію концепції smart-інфраструктури в цілому. В цієї людини повинна бути достатня кваліфікація, вона повинна мати достатньо повноважень для впливу на проєктні рішення та мати найвищий кредит довіри у вищого керівництва. За правильного підходу девелопер не тільки отримає працюючі IT-інструменти, а ще й зекономить кошти бюджету будівництва.

Яке рішення потрібно прийняти девелоперу до початку будівництва

Першим бажанням більшості девелоперів є фінансування розробки власного програмного забезпечення та використання його в маркетингових цілях. Обираючи цей шлях, треба правильно оцінити свої можливості та розуміти, що непрацююче ПЗ – гірше ніж його відсутність.

QuoteРозробка власного програмного забезпечення – це завжди довго і дорого, до того ж, витрати не закінчуються в кінцевій точці розробки. Розроблені IT-рішення будуть потребувати постійної команди підтримки їх працездатності в поточному режимі.

Для тих, хто готовий йти цим шляхом, запорукою успіху є створення всередині будівельної компанії повноцінної IT-команди. Тільки підтримка роботи власного IT-рішення буде коштувати від 10 000$ на місяць.

Інший шлях – це використання готових програмних продуктів для реалізації частини з бажаного функціоналу. Це найшвидший та найдешевший шлях, але готові продукти постачаються в форматі «як є» – частина потрібного функціоналу буде відсутня, а частина буде дублюватися в різних IT-системах. Плюсом є можливість отримати результат тут і зараз.

Альтернативою першому та другому шляху є колаборація з компанією, яка вже має продукт, близький до бажаного. Це дешевше, ніж розробляти все самотужки, але довше, ніж просто впровадження готового вузькоспеціалізованого ПЗ. В цьому разі девелопер отримає саме ті інструменти, які потрібні, але виникне питання інтелектуальної власності та підтримки їхньої роботи. Якщо компанія не планує виходити на ринок з власним IT-рішенням, а буде використовувати розроблені інструменти лише для своїх потреб, то оптимальним шляхом є сплачувати партнеру домовлену суму за підтримку та займатися своєю основною бізнес-діяльністю.

Чи планувати Smart-інфраструктуру на своїх об’єктах заздалегідь

Частина забудовників вже навчилася продавати покупцям середовище для життя замість метрів квадратних. Наступним кроком буде формулювання точних відповідей на питання: чим саме буде наповнене це середовище. Крім планування наявності на території сервісів та об’єктів рекреації, важливо також планувати зручну взаємодію з ними. І хоч на старті будівництва це питання може здаватися віддаленою перспективою, але саме це, в підсумку, і забезпечує найкращий користувацький досвід.

Інформаційні технології все глибше проникають в наше повсякденне життя і битву за увагу покупця виграють саме ті компанії, які зможуть наповнити свої проєкти IT-рішеннями, що максимально спростять життя мешканця та подарують йому додатковий час для себе, роботи чи відпочинку.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора