Facebook Pixel

Чому підвищились ціни на дизель та хто заважає працювати маленьким АЗС?

Дмитро Веремієв
СЕО мережі АЗС VST

З початку війни ринок пального України регулярно «штормить». Всі ми добре пам’ятаємо паливну кризу весни-літа минулого року, зростання цін на паливо влітку 2023 року, спричинене поверненням акцизу та ПДВ на пальне на довоєнні позначки. І сьогодні, на жаль, не все так гладко, як хотілося б.

Що сталося на ринку пального?

Цього тижня ми стали свідками стрімкого зростання цін на дизпаливо в окремих невеликих мережах АЗС. Здавалося, ніщо не віщувало цієї біди. Але значна кількість автовласників була змушена або змінити улюблену заправку на сусідню з нижчою вартістю дизеля, або, стиснувши зуби, заплатити за літр дизпалива на 5-6 гривень дорожче.

Щоправда, як невдовзі з’ясувалося, стрімке підвищення цін не було безпідставним. І справа зовсім не у бажанні власників маленьких автозаправок побільше заробити на пересічних громадянах. Зокрема, стало відомим, що через незрозумілі причини товар блокується митницею на кордоні. І навіть забезпечення додатковими документами на запит митних органів не пришвидшує процес оформлення дизельного палива. Під впливом цих обставин власники маленьких АЗС змушені вдаватися до небажаного підвищення цін, адже і заправки, і їхній штат потребують безперебійного утримання.

Чим спричинена така ситуація і як довго вона триватиме – можна лише гадати. На українському ринку пального багато гравців з різними, часом суперечливими, інтересами. Чи викликана ця проблема кимось із них, чи є просто збігом несприятливих обставин – питання до висококласних експертів галузі та відповідальних державних органів.

Сподіватимемось, що невдовзі вони спільно зможуть з’ясувати причини цієї кризи і запропонувати дієві шляхи її розв’язання.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]