Facebook Pixel

«Укрзалізниця» знову каже про підвищення вантажних тарифів: які аргументи у монополіста

Наглядова рада «Укрзалізниці» («УЗ») погодила індексацію тарифів на перевезення вантажів. Ці зміни будуть направлені на розгляд Тарифної ради при Міністерстві розвитку громад та територій, яка може їх прийняти або відхилити.

«Тарифи на залізничні вантажні перевезення не індексувалися майже два роки — з літа 2022-го, і попередня індексація не вивела тарифи на економічно обґрунтований рівень. За цей час індекс цін виробників промислової продукції вже становив 176,4%. Водночас залізничники запропонували обмежити індексацію тарифів суттєво помірною цифрою: всього 37%, або приблизно 13% у річному вимірі, враховуючи, що з останньої індексації минуло 2,5 року», – йдеться у повідомленні «УЗ».

Зазначимо, що компанія у своїй заяві поруч ставить зовсім різні показники, що може ввести в оману читачів. Так, індекс цін 176,4% означає, що ціни зросли на 76,4%, а не на 176,4%, тому розмір запропонованої «УЗ» індексації виглядає вже менш незначним.

Компанія наводить інші спірні аргументи. Наприклад, посилається на постанову Кабміну 2009 року, згідно з якою тарифи на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України мають індексуватись щороку. Посилання на документ мирного часу на третьому році повномасштабної війни виглядає мало переконливим.

Говорить «УЗ» і про зростання собівартості через зростання цін на електроенергію, дизпаливо, запчастини тощо. А хіба відправники вантажів та інший український бізнес працюють в інших умовах? У її заяві є й інші аргументи.

Голова наглядової ради «УЗ» Хофер Гепард резюмував: «Індексація тарифів на вантажні перевезення життєво необхідна, щоб українська залізниця могла стійко функціонувати та дотримуватися стандартів безпеки. Рівень індексації тарифів був розрахований мінімально достатнім для того, щоб фінансувалися операційні витрати, проводилися ремонти» .

Голова правління «УЗ» Олександр Перцовський пообіцяв презентувати і пояснити клієнтам зміни у вантажних тарифах. «Пропозиції індексації ми відкрито презентуємо та пояснимо нашим клієнтам, а також зафіксуємо з ними, яких компенсаторів та операційних поліпшень вони очікують від «Укрзалізниці», – заявив він.

Раніше повідомлялося, що тарифна рада при Мінвідновленні схвалила проєкт рішення щодо уніфікації тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом. Тодішній глава «УЗ» Євген Лященко говорив, що без уніфікації компанія не зможе закінчити 2024-й із прибутком. За його словами, на 2024 рік вона закладає не підвищення вантажних тарифів, а їхню гармонізацію. За попередніми розрахунками, гармонізація тарифів має принести компанії додаткові 3-4 млрд грн до кінця року, залежно від того, коли це рішення погодить уряд. Проти такої гармонізації активно виступили металурги, які мали постраждати від неї.

Подякувати 🎉