Facebook Pixel

Виклики ритейлу: як перетворити їх на можливості

Останнім часом ритейл зазнає інтенсивних змін, які впливають на підхід до організації роботи підприємцями і досвід клієнтів. Дослідження від RAU і robota.ua свідчить про те, що наш ринок активно відновлюється після кризи у 2022 році, однак це супроводжується низкою викликів. З одного боку, бізнеси стикаються зі зростаючими очікуваннями покупців, популяризацією диджиталізації та важливістю персоналізації, а з іншого — кадровим дефіцитом, труднощами в логістиці та плануванні.

Повний контроль над робочими процесами, швидке ухвалення рішень із рекомендацій перетворилися на вимогу, без якої бізнес не може успішно функціонувати. Саме тому компанії шукають інструменти, які нададуть їм гнучкості, можливість швидкої адаптації, детальну аналітику для ефективного управління ритейлом. Завданням розробників ERP-систем було об’єднати всі найважливіші функції для управління онлайн- та офлайн-продажами в єдину платформу для зручності користувачів та їхніх клієнтів.

У цьому матеріалі, беручи за основу дослідження МакКінзі та спецпроєкт RAU і robota.ua, визначимо ключові проблеми галузі та шляхи їх подолання, які пропонують бізнесам сучасні ERP.

Кадровий дефіцит на головних посадах

Ще з 2023 року, коли вже починалося поступове відновлення ритейлу, підприємці відчули гостру нестачу персоналу: кожен другий підприємець не міг своєчасно заповнити пусті вакансії. Найбільший дефіцит кадрів — продавці-консультанти, касири, вантажники, водії. Ця проблема вплинула на ефективність бізнесу і на якість сервісу.

Значна плинність кадрів

Робота ритейлерів супроводжується постійними змінами у складі команди. Компанії мають докладати зусиль для втримання працівників, які часто мають недостатню мотивацію або не витримують навантажень. Такі коливання призводять до того, що продуктивність бізнесу зменшується через необхідність пошуку нових людей і часові витрати для їхнього навчання.

Що пропонують ERP?

Новітні системи — це рішення, яке автоматизує виконання рутинних завдань, щоб працівники фокусувалися на виконанні важливіших завдань. Окремий модуль персоналу та HR дозволяє планувати робочі зміни, визначати попит на робочу силу та оптимізувати формування робочих графіків. Ця розробка спрямована на спрощення обробки великої кількості даних про персонал і налагодження комунікації всередині команди. У системах, які вдосконалюють свій функціонал, тепер можна створювати та закривати вакансії, підбирати та укладати контракти зі співробітниками. Це робить бізнес менш вразливим до можливих змін.

Зростання цінності релевантних пропозицій

Понад 70% клієнтів очікують на персоналізований підхід під час взаємодії з брендом, тому значення індивідуального підходу тільки зростатиме. Клієнти прагнуть отримувати спеціальні пропозиції, які відповідатимуть їхнім вподобанням та будуть актуальними. Традиційного підходу до реклами вже недостатньо, потрібно залучати інструменти, які дозволять у найкоротші строки опрацювати інформацію про клієнтську базу підприємства і сформувати відповідні рекомендації.

Мінімальна швидкість реагування на запити

Все більше зростає важливість своєчасної реакції на виявлену цікавість до вашого продукту чи бренду. Люди хочуть отримувати максимум за мінімальний час. Для клієнта важливо отримати зворотний зв’язок без довгих очікувань і переконатися, що замовлення опиниться у його руках якомога швидше.

Завдяки глибокому аналізу поведінки споживачів підприємці, які обирають інноваційні ERP-системи, отримують персоналізовані рекомендації для їхньої аудиторії. Модуль CRM забезпечує комунікацію з клієнтами на найкращому рівні: сповіщення приходять миттєво з можливістю автоматичної відповіді, аби зменшити час очікування. Крім того, в деяких рішеннях з’явилася функція автоматичного формування замовлення, при цьому користувачі можуть у будь-який час відстежувати його статус.

Бізнеси, які впровадили у свою роботу ERP-системи, окрім загального зростання ефективності компанії, відзначають покращення показників задоволеності клієнтів. Правильно вибудувана комунікація та своєчасні пропозиції, які надходили від компаній, та швидке виконання замовлень сприяли повторним замовленням, разом з їхньою кількістю зріс і прибуток. ERP не тільки оптимізували виконання бізнес-процесів, але й стали інвестицією у формування позитивного іміджу компаній на ринку та посилення конкурентоспроможності.

Ритейл перебуває під тиском нових викликів, однак сучасні ERP-системи не лише розв'язують актуальні проблеми, але й створюють можливості для розвитку бізнесу. Уявлення про те, що ERP — лише про автоматизацію, є хибними, адже це насамперед основа для ухвалення стратегічних рішень, побудови комунікації всередині команди та з клієнтами, управління підприємством і масштабування. На передовій успішних бізнесів опиняться ті, хто не зволікає та обирає надійні, гнучкі рішення вже зараз.

Подякувати 🎉
The Page Logo
У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: [email protected]