Без диплома та ментора: 15 правил кар'єри 2021 року

Засновниця CareerAcademy

Як розвивати кар'єру в 2021 році. Фото: Eluj/Pixabay

Пандемія, рекордне зростання безробіття, рецесія змінили не тільки те, як ми працюємо, живемо та вчимося, а й те, як ми розвиватимемо кар'єру в 2021 році. Що змінилося і що тепер важливо враховувати?


Вища освіта — не панацея

Часи, коли наші батьки працювали на одному місці, давно пройшли. Світ так швидко змінюється, що професія, отримана за 4-5 років навчання в університеті, може стати незатребуваною або зникнути.

Такі компанії, як Google, Apple, Netflix, E&Y, Hilton та інші, не вимагають диплома про вищу освіту.

Також зростає попит на професії, яким можна навчитися онлайн (діджитал-маркетолог, розробник додатків, сайтів, дизайнер, програмний інженер, аналітик даних, менеджер проєктів тощо).

Часта зміна роботи — не порок

Якщо раніше на тих, хто часто міняв роботу (1-1,5 року) роботодавці дивилися з підозрою, то зараз це скоріше говорить про гнучкість, вміння адаптуватися та пристосовуватися до мінливих умов ринку.

Під час кризи компаніям потрібні люди, готові швидко думати, орієнтуватися в ситуації та діяти. З мого досвіду, ті менеджери, які не бояться ризикувати, досягають в кар'єрі більшого. Job hoppers — це ваш час.

Знати свою цінність — важливіше дипломів

Подумайте, як те, чим ви займаєтеся, допомагає людям, компаніям розвивати, продавати, економити, спрощувати, оптимізувати, просувати їхній бізнес.

Якщо претендент не знає своїх сильних сторін або не може сформулювати свою цінність для роботодавця, пошук роботи може затягнутися.

Кар'єра — в різних напрямках

Часто кар'єру представляють як нескінченні сходи, але ваш шлях може розвиватися горизонтально, низхідною або навіть колом, якщо наразі вас це влаштовує.

Обирайте компанію або посаду, які, як повітряна куля, піднімуть вас угору або стануть трампліном на шляху до ваших цілей. Ваша кар'єра, як і ваша особистість, індивідуальна.

Задоволення від роботи важливіше за зарплату

Я не зустрічала жодної людини, яка б домоглась успіху, займаючися нелюбою справою.

Ми занадто багато часу проводимо на роботі, тому важливо постійно розвивати навички, які відточують ваш діамант, — унікальність, талант.

Ви відповідаєте за результат

Ваш керівник не повинен бути вам ментором або коучем. Наймаючи співробітника на роботу, компанія підписує з ним контракт, де працівник зобов'язується виконувати певну роботу за гроші.

Ні керівник, ні компанія не можуть мотивувати співробітника, якщо той не може мотивувати себе. Це ваша кар'єра.

Зворотний зв'язок

Коли ви просите дати зворотний зв'язок або пораду, пропускайте через фільтр те, що чуєте. Люди дають оцінку іншим, виходячи зі свого досвіду. Вислухавши думку інших, подумайте, як буде краще для вас.

Створюйте можливості

Щорічно кількість традиційних офісних робіт у компаніях скорочується. Одночасно зростає кількість фрілансерів, підприємців, консультантів. У мене були клієнтки, які під час карантину звернулися за допомогою з роботою, а відкрили свій бізнес.

Подумайте, що у вас виходить робити краще за інших? За чим до вас звертаються знайомі, друзі і колеги? Хто готовий за це платити? Проаналізуйте свій досвід, навички, контакти, думайте як підприємець.

Ініціюйте зміни

Лідерство змінилося. Якщо раніше було прийнято, що співробітники отримують вказівки зверху, зараз вітається, коли ініціатива йде знизу.

Якщо ви працюєте з клієнтами, можливо ви, а не ваш начальник, можете запропонувати ідеї та рішення, як поліпшити сервіс тощо.

Звільнення може бути на краще

За 20 років роботи в 12 компаніях у мене були випадки, коли я втрачала роботу, йшла в нікуди. Згодом я завжди знаходила роботу, кращу за попередню. Дайте собі час, вірте в себе.

Час подумати

Точно так, як ми плануємо робочі зустрічі, дзвінки, час для близьких, ми повинні розподілити час, щоб побути наодинці, подумати тощо.

Невдачі — невід'ємна частина успіху

Яким би не був ваш досвід, навіть найневдаліший, він впливає на рішення та майбутнє. Кажуть, що не помиляється тільки той, хто нічого не робить.

Американці часто повторюють:

«Не важливо, скільки разів ти впав, головне — скільки разів встав і пішов далі».

Щоб керувати іншими, навчиться керувати собою

Людина, яка знає свої сильні та слабкі сторони, може керувати собою, може стати хорошим керівником.

Якщо в душі ви чіхуахуа, можливо, не варто обирати посаду або компанію, де доведеться виконувати роль німецької вівчарки?

Пам'ятати про своє призначення

Колись мене запитали:

«Що змушує тебе вставати вранці? Що б ти хотіла залишити після свого відходу?»

Це філософські питання, і кожен відповідає на них сам. Я стала консультувати менеджерів із пошуку роботи в міжнародних компаніях, написала книгу та стала вести блог про кар'єру, щоб передати свої знання та допомогти іншим швидше досягати своїх цілей.

Якщо щось постійно йде не так, проблема не в вас, а в роботі

Вам не обов'язково слідувати всьому, що говорить ваш ментор, коуч або керівник.

Повірте, ніхто не знає вас краще, ніж ви самі. Зрештою, в житті кожен із нас повинен стати для себе найкращим другом і порадником.

У вас є цікава колонка для The Page?
Пишіть нам: kolonka@thepage.ua

Читати на The Page

Редакція не несе відповідальності за зміст матеріалу і може не поділяти точку зору його автора