Facebook Pixel

«Укрнафта» показала, як бурить нові свердловини

Особливістю бізнесу з видобутку вуглеводнів (нафти та газу) є те, що потрібно постійно бурити нові свердловини. У своєму фейсбуці «Укрнафта» розповіла, як відбувається буріння.

Зараз компанії доводиться бурити свердловини завглибшки 1000 метрів і більше. Для того, щоб заглибитися в товщу землі і дістатися вуглеводнів, використовуються бурові установки — це комплект обладнання, який важить 1500-1800 тонн. Його треба розібрати на старому місці, перевезти на інший майданчик і зібрати там.

Бурова установка «Укрнафти»

Бурова установка «Укрнафти»

Про деталі перевезення розказано на прикладі бурової установки ZJ 402250L. Висота вежі – 43 метри, вона складається із п'яти секцій по 8-11 метрів. Вага основи – близько 60 тонн, самої вежі – 50 тонн, лебідки – 30 тонн, насоса – 25 тонн.

У процесі монтажу/демонтажу обладнання задіяно 12-14 осіб та техніка: 3-4 автокрани, 2 бульдозери, самохідний екскаватор.

За нормативами на прикладі демонтажу бурової установки на одному з родовищ на роботи відводиться 23 доби. Насправді вдається все зробити за 20.

Після розбирання обладнання завантажується на автомобільний транспорт та доставляється на новий майданчик. Це займає від 3-х тижнів до місяця: щоб перемістити 1500 тонн, доводиться робити не менше 150 рейсів.

Демонтаж бурової установки «Укрнафти»

Демонтаж бурової установки «Укрнафти»

Більшість обладнання можна перевозити на звичайних вантажівках з автопричепами. Але 30-40% — негабаритні вантажі, на перевезення яких потрібно отримувати спеціальні дозволи.

Якщо нові майданчики знаходяться у важкодоступних місцях, наприклад, у горах, дістатися до них важким вантажівкам дуже непросто. На розмитих ґрунтовках доводиться тягнути їх за допомогою бульдозерів.

На монтаж верстатів за нормативами потрібно 53 доби. Однак насправді часто виходить швидше, за 40-43 доби.

Після завершення монтажу бурової вежі розпочинається будівництво нової свердловини.

Коментарі під цією новиною у соцмережах були неоднозначними і «Укрнафта» вступила в діалог з критиками. У відповідь на зауваження щодо того, що такі процедури псують дороги, в компанії розповіли про плани побудувати дороги з твердим покриттям до всіх нових свердловин, які були введені в експлуатацію у 2023 році, та тих, що у планах компанії у 2024 році.

«Звичайно, важливо покращити під'їзні шляхи до всіх свердловин. Проте їх понад 3000, тож зміни вимагають часу. Однак ми активно працюємо над цим питанням», — наголосили в компанії.

Демонтаж бурової установки

Демонтаж бурової установки

Там також наголосили, що «Укрнафта» дотримується вагових норм для вантажного транспорту при перевезенні обладнання. Проте дороги загального користування перебувають у неналежному стані.

«Як відповідальна компанія ми своєчасно сплачуємо ренту, частина коштів якої спрямовується до бюджетів місцевих громад. Саме із цих коштів мають ремонтуватися дороги, — заявили в «Укрнафті». — Ми вже звернулися до Сумської обласної державної адміністрації про сприяння у ремонті доріг та отримали відповідь – ремонт доріг, якими користується технологічний транспорт «Укрнафти», заплановано на 2024 рік. Ми продовжуватимемо тримати це питання на контролі».

Нагадаємо, компанія «Укрнафта» наприкінці лютого сплатила 3,9 млрд грн дивідендів до держбюджету, це перша частина. Усього буде сплачено понад 8 млрд грн відповідно до графіка. Це вдвічі більше, ніж сумарно за 10 попередніх років.

Приєднуйтесь до нас в соцмережах!
Подякувати 🎉