Компанія Pernod Ricard заявила про свою згоду продати більшу частину свого винного портфеля власникам австралійської Accolade Wines. Вона зосередиться на своєму основному бізнесі – виробництві міцних алкогольних напоїв.
Другий у світі за величиною виробник спиртних напоїв планує продавати свої винні бренди з Австралії, Нової Зеландії та Іспанії, включаючи такі відомі марки, як Jacobs Creek, Stoneleigh і Campo Viejo. Ціна угоди не розголошується.
Цей продаж дозволить Pernod ще розширити свій портфель у бік міцних напоїв, таких як горілка Absolut та коньяк Martell, і особливо лікерів із вищою ціною. Компанія також продовжить володіти брендами шампанського, такими як Mumm, і своїми американськими та французькими винними брендами, а також лейблами в Аргентині та Китаї.
Продаж вина становив лише 4% від продажів Pernod у фінансовому році, який закінчився у червні 2023 року, коли вони знизилися на 2%. Компанія все більше уваги приділяла дорогим спиртним напоям, оскільки вино втрачало споживачів на користь пива та міцних напоїв на західних ринках. Споживання в Китаї, який ще недавно швидко зростав на ринку вина, тепер скорочується.
Виноробна галузь у всьому світі стикається з надлишком пропозиції, що змушує деяких виробників знищувати виноградники, а на врожаї останніх років також вплинула погана погода.
Консорціум інвесторів, які володіють Accolade та Australian Wine Holdco Limited (AWL), включає фонди, що підтримуються американським гігантом прямих інвестицій Bain Capital та іншими. AWL заявила, що об'єднає активи Pernod із Accolade. Об'єднаний бізнес зможе краще адаптуватися до змін смаків споживачів і вирішувати проблеми, з якими стикається галузь.
Pernod повідомила, як очікується, операцію буде закрито у другій половині 2025 року.
У травні газета Australian Financial Review, посилаючись на неназвані джерела, повідомила, що австралійські винні активи Pernod можуть коштувати близько 500 млн австралійських доларів (336,75 млн доларів США).
Довідка. Pernod Ricard SA – виробник вин та міцних спиртних напоїв, що базується у Франції. Компанія здійснює свою діяльність у трьох географічних регіонах: Америка, Європа та Азія/Інший світ. Вона володіє портфелем брендів, включаючи горілку Absolut, пастис Ricard, шотландські віскі Ballantine's, Chivas Regal, Royal Salute та The Glenlivet, ірландський віскі Jameson, коньяк Martell, ром Havana Club, джин Beefeater, лікер Malibu, шампанське Mumm також вина Jacob's Creek, Brancott Estate, Campo Viejo, Kenwood та інші.
Обіг компанії у 2023 році – 12,1 млрд євро, чистий прибуток – 2,3 млрд євро.