Засідання Кабміну в середу, 12 травня, вийшло майже повністю «інфраструктурним» – головну увагу уряд приділив двом найбільшим компаніям – «Укравтодору» та «Укрзалізниці». На горіхи вкотре дісталось «Нафтогазу», а ще українським судам – за те, що ті заважають Уряду працювати.
Почав Гройсман з доріг. Визнав, що поганих доріг в країні «все ще багато», але одразу ж похвалився, що за 2017 – 2018 роки їх побудували 6800 км – набагато більше, ніж за всі попередні 10 років.
– Мене завжди цікавило питання, коли ще не працював в уряді, – чому українські дороги ніхто не ремонтує? І ніколи не міг отримати відповіді на це питання, – поскаржився прем’єр.

– Славік, скажи, будь ласка, ти до ям потрапляєш, шини міняєш? – звернувся прем’єр до глави «Укравтодору» поляку Славомиру Новаку. – Я ось вже двічі міняв, – пожалівся жартома Гройсман.
Новак лише ствердно кивнув у відповідь.
Почав голова «Укравтодору» з хорошого, повідомивши, що «відсоток поганих доріг знижується, а хороших – збільшується». Але одразу ж забідкався: в Україні катастрофічна проблема з сумлінними підрядниками, їх вкрай не вистачає. У відповідь представник Федерації роботодавців України звернувся до прем’єра з проханням стимулювати виробництво вітчизняної шляхобудівної техніки, оскільки іноземні компанії «просто завозять таку техніку в країну в режимі тимчасового імпорту». Гройсман обіцяв «прискорити» розробку потрібних змін, навівши позитивний приклад з сільгосптехнікою.
Далі настала черга виступати перед урядом голові правління «Укрзалізниці» Євгену Кравцову. Для його компанії сьогодні – знаковий день. Уряд затвердив не тільки Стратегію розвитку до 2023, але і положення про правління, а також головні принципи здійснення державної власності перевізника.
Проте не обійшлося й без ложки дьогтю. Прем’єр «пройшовся» по сервісу пасажирських перевезень «Укрзалізниці», згадавши скарги пасажирів на поганий стан поїздів.
– Я не втручаюся в управління компанією, але тих керівників депо, які виводять поїзда в такому жахливому стані, потрібно швидко викидати з посад. Підбирайте нормальних людей! – з такими словами Гройсман звернувся до Кравцова.
Відповідно до прийнятої стратегії, у 5 – річній перспективі «Укрзалізниця» перестане бути монополістом – ринок відкриють для приватних перевізників, у тому числі для європейських. Як повідомив Кравцов в коментарі після засідання, сьогодні Україною вже цікавляться як мінімум німецькі та австрійські залізниці. Хоча УЗ не дуже підтримує ідею допуску приватної тяги до вантажоперевезення раніше цього часу, зате наполягає на однаковому для всіх тарифоутворенні. За словами Кравцова, інвестиції в локомотивний і вагонний парк повинні скласти близько 100 млрд грн, приблизно третини з них будуть боргові та позикові кошти.
Стратегія УЗ, підготовлена незалежною наглядовою радою компанії на чолі з колишнім главою ЄБРР Шевки Аджунером, дуже сподобалась прем’єру. Тому він запропонував уряду одразу ж її затвердити. Міністри без заперечень погодилися.
Навіть у такій, що не має жодного відношення до цін на газ ситуації, Гройсману вдалося «незлим тихим словом» згадати «Нафтогаз». Цього разу прем’єр накинувся з критикою не на безпосереднього керівника компанії Андрія Коболєва – він замахнувся на всю наглядову раду, навівши у якості прикладу «професійну, незаполітизивану і прагматичну» роботу наглядової ради «Укрзалізниці».
– Чого не скажеш стосовно наглядової ради НАК «Нафтогаз України»: півтора року працюють, а ніякої системності немає.
Цікаво, що наглядову раду «Нафтогазу», ні багато ні мало, очолює британка Клер Споттісвуд, яка кілька десятків років тому придумала і впровадила «анбандлінг» у Великобританії. Також у складі НС є представники США та Франції.
Чи збіглося так, чи ні, але закінчувати засідання несподівано довелося на ще одній інфраструктурній темі.
Прем’єр вирішив публічно заступитися за авіакомпанію SkyUp, що минулого травня стала першою українською компанією-лоукостером. Якраз напередодні з’явилась інформація, що через рік її роботи Баришівський районний суд Київської області призупинив ліцензію. Про рішення судді прем’єр сказав, що воно «на голову не налазить».
– Зараз, я тільки «слова з пісні повикидаю», – прокоментував прем’єр після секундної паузи, щоб не висловитися некультурно.
Він знову поскаржився, що «деяких індивідуумів» з судової системи, які вставляють палиці в колеса» урядовим реформам.
– Ми будемо боротися проти цього свавілля! – пообіцяв він.
На цьому і закінчили.