Чому компанія Uber більше не стартап, що спалює гроші

Uber Technologies Inc. повідомила про отримання чистого прибутку, чому сприяла рекордна кількість замовлених поїздок (зростання на 26% за квартал). Це свідчить про те, що компанія прощається зі своїм минулим іміджем стартапу, що спалює гроші, і досягає прогресу в досягненні своїх цілей за прибутковістю, пише Bloomberg.

У другому кварталі 2023 року компанія отримала чистий прибуток у розмірі $394 млн, що набагато перевищує збиток у розмірі $49,2 млн, на який очікували аналітики, значною мірою завдяки нереалізованому прибутку від інвестицій в акціонерний капітал. Компанія також отримала свій перший в історії операційний прибуток відповідно до загальноприйнятих принципів бухгалтерського обліку GAAP у розмірі $326 млн і зареєструвала вільний грошовий потік у розмірі $1,14 млрд.

Динаміка прибутку Uber

«Обидві ці віхи були досягнуті завдяки поєднанню дисциплінованого виконання, рекордної аудиторії та активної залученості, – заявив генеральний директор Дара Хосровшахі. – Наша компанія має добрі можливості для підтримки стабільного зростання прибутку».

Uber прогнозує валовий дохід від замовлень у розмірі від $34 до $35 млрд у третьому кварталі та «брудний» прибуток приблизно $1 млрд, що набагато вище за прогнози аналітиків.

Bloomberg зазначає, що Uber перетворюється на велику стабільну компанію. На її бізнесі Uber залишився значною мірою неушкодженим через високі темпи інфляції, оскільки глобальне зростання інфляції мало позначилося, адже клієнти, як і раніше, готові платити більше за зручність замовлення поїздки та доставлення їжі додому. Після боротьби з нестачею водіїв, яка призвела до збільшення вартості проїзду та часу очікування, Uber вдалося підняти кількість водіїв вище за допандемічний рівень. Зараз компанія зосередилася на додаванні до свого застосунку нових функцій і продуктів, включно з програмою поїздок для підлітків, можливість бронювати групові та гостьові поїздки, обмін відеоповідомленнями про подарунки тощо.

Акції Uber подорожчали вдвічі за останній рік, що різко відрізняється від показників її головного конкурента — Lyft, яка, на відміну від Uber, працює тільки в Північній Америці й не має підрозділів із доставлення їжі. Раніше цього року Lyft призначила нового головного виконавчого директора та знизила ціни, щоб компенсувати втрату частки ринку. На частку Uber наприкінці червня припадало 74% споживчих продажів у США, а на Lyft – 26%.

Динаміка курсу акцій Uber та Lyft

Коли пандемія підірвала попит на поїздки, Uber вирішила зосередитися на Uber Eats, що допомогло їй закріпитися в секторі доставлення їжі, який продовжував зростання. Виторг Uber Eats склав $3,06 млрд, а прибуток EBITDA – $329 млн. Частота доставлення досягла рекордно високого рівня: чотири замовлення на місяць на людину, що на 8% більше, ніж роком раніше.

Додатково. У січні цього року в Україну прилетів головний виконавчий директор Uber Дара Хосровшахі та привіз гроші на реанімомобілі. Про це повідомив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров. «Місяць тому Uber почала збір на реанімобілі через UNITED24. Завдяки донатам і персональному внеску компанії зібрали $1,5 млн. Сьогодні Uber внесла ще $1,5 млн», – розповів він.

Читати на The Page