Вже 80 км за хвилину: BYD встановила новий світовий рекорд зарядки акумулятора електромобіля

Електромобіль BYD

Китайський автовиробник BYD, окрім «більше функцій за ту саму ціну» та «розумного водіння для всіх», тепер може додати до своїх маркетингових слоганів «зарядка так само швидко, як заправка», пише Bloomberg. Компанія 17 березня продемонструвала оновлення своїх електромобілів. Так звана Super e-Platform включає акумулятори з флеш-зарядкою, двигун на 30 000 об/хв і нові силові чіпи з карбіду кремнію.

Стверджується, що тепер її автомобілі можуть досягати потужності зарядки 1 МВт і пікової швидкості зарядки 2 км за секунду (тобто за секунду накопичується заряд, що дозволяє проїхати 2 км). За словами BYD, це найшвидша система такого типу для серійних автомобілів, вона дозволяє за 5 хвилин накопичити енергію, яка дозволяє проїхати 400 км.

Це приблизно те саме, що заїхати на заправку та виїхати з неї, заплативши за повний бак.

Швидкість зарядки, яку заявляє BYD, перевищує Tesla Supercharger (275 км за 15 хвилин). Новий седан початкового рівня CLA EV Mercedes-Benz набирає 325 км за 10 хвилин. Китайська Li Auto використовує акумулятор від Contemporary Amperex Technology (CATL) в одному зі своїх автомобілів, який забезпечує запас ходу 500 км після 12-хвилинної зарядки.

У BYD стверджують, досягти такої високої швидкості стало можливим завдяки «системі мегаватної миттєвої зарядки з рідинним охолодженням».

Крім того, BYD самостійно розробила чіп живлення нового покоління з карбіду кремнію. Він розрахований на номінальну напругу до 1500 В, найвищу на сьогоднішній день в автомобільній промисловості.

Новий акумулятор, який підтримує таку швидку зарядку, «містить надшвидкі іонні канали, які знижують внутрішній опір батареї на 50%».

Електродвигун зі швидкістю обертання ротора 30 000 об/хв «не тільки значно збільшує швидкість автомобіля, але й має малі вагу та розміри, що збільшує щільність потужності».

Швидкість заряджання акумуляторів деяких автовиробників

Наскільки безпечна така надшвидка зарядка, сказати поки що важко. Вона може мати певний вплив на безпеку батареї та її довговічність. Вважається, що великі струми заряджання можуть призвести до сильного перегріву.

Питання ціни. Guotai Junan Securities підрахувала, що перехід електромобіля з архітектури 400 вольт на 800 вольт може збільшити його вартість на 4000 юанів ($550). А найновіша платформа BYD розрахована взагалі на 1000 вольт.

Електромережі загального користування можуть не витримати навантаження від потужної зарядки. Тому надшвидкі зарядні станції (BYD заявляє, що планує збудувати понад 4000 таких станцій у Китаї) можуть не мати можливості безпосередньо отримувати електроенергію з мережі.

Голова BYD Ван Чуанфу визнав, що, незважаючи на досягнення в галузі технологій електромобілів, «тривога щодо зарядки», як і раніше, залишається серйозною проблемою. Люди не хочуть годинами чекати, поки їхній автомобіль зарядиться, або, що ще гірше, приїхати на зарядну станцію і виявляти, що вона зламана чи зайнята.

Таким чином, автомобілі BYD, що надшвидко заряджаються, можуть зробити великий внесок у боротьбу з проблемою страху перед зарядкою. Акумулятори, що швидко заряджаються, — це «ще один крок до зниження нерішучості споживачів щодо електромобілів», — сказав аналітик Morningstar Вінсент Сан. Але він додав, що «вимоги до високої напруги на зарядних станціях поки що не отримали широкої підтримки».

Перша система буде доступна тільки в Китаї. Першими моделями, які будуть оснащені Super e-Platform від BYD, стануть Han L та Tang L. Вони мають вийти на ринок у квітні.

Han L коштує від 270 000 юанів ($37 125), а позашляховик Tang L – від 280 000 юанів ($38 500). Вони оснащені найновішими функціями інтелектуального водіння God's Eye (Око Бога).

Читати на The Page