Facebook Pixel

Час для знайомств: екс-менеджер Gen Re створює в Україні платформу B2B

Як стало відомо ThePage, Ганна Проскуріна, виходець з глобальної перестрахувальної компанії Gen Re (входить в Berkshire Hathaway), створює в Україні сервісну B2B платформу. Раніше Ганна Проскуріна була представником Gen Re на ринках Чехії, Словаччини та Угорщини. Потім вона більше 10 років працювала на ринку консультаційних послуг, підготувала такі знакові для українського ринку угоди, як викуп «Еталон Лайф» нідерландською Fortis, і компанії «Алькона» німецькою HDI International.

Платформи — це спільноти людей і компаній, які об'єднані спільними цілями та інтересами, в тому числі щодо розвитку бізнесу, проєктів, кар'єрного зростання, суспільних цілей. Платформи — це частина шерингової економіки, в якій через соцмережі, сайти і мобільні додатки об'єднуються продавці, які мають надлишковий ресурс, і покупці. Найбільш відомі проєкти шерінгового ринку — BlaBlaCar, Aribnb. Для продавців цих проєктів пасажирські перевезення або здача кімнат в оренду не є основним видом заробітку. Але в них є надлишковий ресурс — наприклад, місця в машинах або кімнати, які вони можуть запропонувати на ринку.

Сьогодні в Україні діють декілька спеціалізованих платформ, відкритих або закритих спільнот, із різними напрямами. Наприклад, CEO Club збирає «бізнес-вершки» українського суспільства, CFO Club – закритий клуб для власників бізнесу, фінансових і генеральних директорів компаній. Вікторія Тігіпко розвиває WTEch — міжнародне співтовариство жінок. Такі платформи об'єднують бізнес-компетенції безлічі компаній, які вони пропонують один одному.

Ілля Кенігштейн, засновник & CEO Creative States пояснює, що «Платформи корисні тим, що допомагають формувати горизонтальні зв'язки. Наше суспільство через радянську освіту не могло спілкуватися один з одним, а це заважає налагодженню партнерських взаємозв'язків і розвитку бізнесу». За його словами, завдяки платформам сучасний бізнес отримує такий необхідний для нього горизонтальний нетворкінг. Маючи формальний привід — членство в одному клубі, участь у одній платформі — людям простіше запропонувати один одному створити новий проєкт, щось продати тощо.

Платформа під назвою Genuine створена для різних бізнесів, працює в тестовому режимі в офлайні з листопада і вже об'єднує більше 20 компаній різних напрямків. Проводяться зустрічі та укладаються договори між учасниками.

Quote«Є трудомісткий і тривалий пошук партнерів та контрагентів, які якісно нададуть послугу, виконають роботи. З цією ж проблемою стикаються і великі українські, міжнародні компанії, корпорації, які хочуть вийти на вкрай фрагментований ринок підприємств малого і середнього бізнесу», — говорить Ганна Проскуріна. Ці завдання вирішує Geniune.

Також розпочато розробку сайту, запуск якого запланований на березень 2020 року.

Багато платформ розвиваються через такі канали, як Facebook або LinkedIn, але Проскуріна обрала іншу стратегію. «Розвивати спільноту через Facebook, LinkedIn сьогодні немає сенсу, щоб не мати вразливостей через політику соціальних мереж.Через обмеженість політик повідомлення можуть не доходити до всіх учасників спільнот, тому ми відійшли від цієї моделі і вирішили будувати свій сайт», — пояснює Ганна Проскуріна.

Крім великої міжнародної технологічної корпорації, назва якої тримається в секреті, зацікавленість в участі підтвердили понад 20 бізнесів, у тому числі будівельна компанія Active Technology, клінінгові компанії Shaden і Pdim, Beehiveor R&D Lab (маркетинг), «Дім обліку» (бухгалтерські послуги), і тд.

«Ми беремо участь у CFO-Club, також ми члени Європейської бізнес Асоціації (ЄБА), Американської торговельної палати і так далі. Всі ці майданчики орієнтовані на офлайн, а це не завжди зручно, коли власник компанії знаходиться в іншій країні», — говорить партнер і менеджер з інновацій юридичної компанії ILF Арсен Бучковський. За його словами, позитивному рішенню партнерства з Genuine посприяла й особистість самої Ганни Проскуріної. «Будь-яка платформа тримається на інтеграторі, або на бренді, як наприклад в ЄБА. Для нас важлива особистість інтегратора, пасіонарія, який може залучати нових партнерів та розвивати проєкт», — говорить Бучковський.

Ганна Проскуріна, засновник Genuine

Ганна Проскуріна, засновник Genuine

Роман Кірігетов, засновник «Кабанчика» і Craft, уточнює, що ринок платформ (маркетплейсів) складе 7 трильйонів доларів до 2024 року, тоді як сьогодні їх обсяг становить 1,7 трильйона доларів, згідно з дослідженнями iBe. «Мережевий ефект — це запорука успіху в таких проєктах. Чим більше у тебе постачальників, тим більше у тебе споживачів. Чим більше споживачів — тим більше постачальників», — говорить Кірігетов.

Заплановані дві версії участі — безкоштовна з доступом до каталогу компаній із загальними контактними даними, без можливості прямого виходу на людей, які приймають рішення. І платна — з кластерами учасників і готовими пропозиціями.

Юрій Лазарук, CEO партнерської для Проскуріної платформи Sales Hero (більше 9000 учасників), пояснює, що монетизація на їх ринку відбувається за рахунок знайомства учасників один з одним.

Quote«Наші учасники перетворюють знайомства в гроші. Через нас продавали і купували навіть бізнес-джети», — говорить Юрій Лазарук. Для нього монетизація полягає у соціальному капіталі та розвитку його особистого бізнесу — консалтингу у сфері мікрофінансових організацій.

«У розвинених країнах платформи — це дуже успішний досвід. 10 років тому в США однією з наймогутніших організацій була платформа BNI. Для України такі проєкти дають новий курс і можливість реалізовувати себе і свій бізнес у нових проєктах», — говорить Ілля Кенігштейн. За його оцінкою, на першому етапі на ринку логічно виникає безліч нових платформ, адже в менталітеті українського бізнесу — не приєднуватися до того, що вже існує, а створювати своє. «З часом лідерами серед платформ стануть ті, хто об'єднує найсильніших людей», — пророкує Кенігштейн.

Подякувати 🎉